La Provincia, un nou lanţ de magazine de cartier, prinde contur

Autor: Gabriel Razi 08.03.2012

Producătorul de carne de pui Avicarvil, companie deţinută de Iustin Paraschiv şi parte a grupului de firme controlat de familia Paraschiv, intenţionează să deschidă 100 de magazine de proximitate sub brandul La Provincia.

Compania va aloca 5 mil. euro pentru extinderea reţelei de magazine, prima unitate din acest lanţ fiind deja deschisă în localitatea Băbeni, judeţul Vâlcea. Următorul pas de pe agenda antreprenorului este "atacarea" pieţei din Ardeal având în vedere viitoarele deschideri de magazine ce urmează a fi făcute în judeţe precum Hunedoara, Cluj, Alba, Sibiu, Braşov şi Covasna.

"Am optat ca primul magazin din reţeaua La Provincia să fie deschis la Băbeni, Vâlcea, în regiunea fermelor de pui, pentru că acolo este kilometrul 0 al dezvoltării noastre. Avem în plan să deschidem 100 de magazine La Provincia", a explicat Iustin Paraschiv, proprietar al Avicarvil, fără să dea alte detalii în privinţa momentului la care reţeaua va ajunge la dimensiunea propusă.

Se încinge lupta dintre antreprenorii români

Dezvoltarea de reţele de retail proprii nu este o mişcare surprinzătoare din partea unui jucător din industria locală a cărnii având în vedere că în ultimii ani antreprenorii români au făcut investiţii în reţele de magazine proprii pentru a contrabalansa prezenţa ma­rilor reţele internaţionale de retail.

Spre exemplu, Agricola Internaţional Bacău, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa cărnii de pasare, a anunţat anul trecut că va deschide până la sfârşitul anului 2013 aproximativ 100 de magazine. Şi alţi procesatori de carne precum Angst sau CrisTim oprează reţele proprii de retail.

Iustin Paraschiv estimează că va pune pe picioare proiectul din retail cu ajutorul unor investiţii de aproximativ 5 milioane de euro. Pe scurt, compania va pune la bătaie aproximativ 50.000 de euro pentru deschiderea fiecărui magazin din lanţ. Pasul către retail nu este însă primul făcut în această zonă de familia Paraschiv având în vedere că producătorul de mezeluri Ana şi Cornel (companie controlată de părinţii şi sora lui Iustin Paraschiv) operează deja o reţea de peste 100 de magazine.

Planul de extindere pus acum în mişcare de Iustin Paraschiv are pe hârtie şi posibilitatea ca o parte din magazine să fie deschise în fran­ciză.

"Nu excludem în extinderea noastră şi posibilitatea francizării, însă ne vom alege foarte atent partenerii. Dezvoltarea brandului La Provincia este una firească în contextul în care grupul nostru a ajuns să fie integrat, având toate componentele necesare: agricultură, producţie de furaje, creştere de animale, abatorizare, procesare şi retail", a subliniat antreprenorul.

Unităţi de până în 150 mp

Unităţile branduite cu La Provincia vor avea o suprafaţă de până la 150 de metri pătraţi şi vor fi încadrate în categoria magazinelor de proximitate. Pentru început reţeaua de retail operată de Avicarvil va vinde atât carne de pui produsă în fermele companiei, cât şi carne de porc, vită sau oaie furnizată de alte companii din grupul familiei Paraschiv.

"În lanţul de magazine La Provincia se va găsi atât carne proaspătă - seara puiul este tăiat, dimineată este în magazine -, cât şi produse finite. Avem în plan să vindem şi alte produse alimentare, ulei sau condimente", a mai spus Iustin Paraschiv.

Avicarvil, companie înfiinţată în urmă cu cinci ani prin preluarea diviziei de agricultură a Oltchim de către omul de afaceri Iustin Paraschiv, face parte din grupul de firme deţi­nut de familia Paraschiv.

Printre companiile din grup se numără Ana şi Cornel (cu activităţi în industria mezelurilor), Carmistin (comerţ cu carne), Ladrisi Grup (abatorizare) şi Pajo Holding (fermă de bovine). Companiile din grupul familiei Paraschiv au încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri cumulată de 170 de milioane de euro.