Google schimbă radical motorul de căutare. Ce va fi diferit

Autor: Alexandru Matei 15.03.2012

Google schimbă formula pe baza căreia funcţionează motorul său de căutare în condiţiile în care încearcă să depăşească problemele puse de tehnologia actuală şi să îşi menţină cota de piaţă dominantă, scrie The Wall Street Journal.

În următoarele luni, motorul de căutare al Google va începe să listeze mai mult decât o listă de link-uri albastre. Va prezenta mai multe detalii şi răspunsuri directe la întrebări.

Schimbările sunt printre cele mai importante din istoria companiei şi pot afecta milioane de site-uri care se bazează pe actualul sistem de căutare al Google. În acelaşi timp, va lărgi paleta de opţiuni pe care Google o are la dispoziţie pentru a afişa reclamele.

Google nu va schimba sistemul de căutare prin intermediul cuvintelor cheie, care detemină importanţa site-urilor în funcţie de cuvintele conţinute, cât de des sunt trimise link-uri din alte site-uri şi zeci de alţi indicatori. Compania vrea să ofere răspunsuri mai relevante prin încorporarea tehnologiei numite "căutare semantică", adică pe procesul de înţelegere a sensului cuvintelor.

Amit Singhal, un executiv al Google responsabil pentru motorul de căutare, a declarat recent că noua formulă de căutare va potrivi mai bine cuvintele căutate cu o bază de date ce constă în sute de milioane de "entităţi" - persoane, locuri sau lucruri - pe care compania a adunat-o în tăcere în ultimii doi ani. Căutarea semantică poate ajuta prin asocierea unor cuvinte cu altele, precum numele unei companii (Google) cu cele ale fondatorilor ei (Larry Page şi Sergey Brin).

Căutarea pe Google va împrumuta ceva "din modul în care oamenii înţeleg cuvintele", a mai spus Singhal, adăugând că atunci când căutăm ceva pe internet azi "ţinem pumnii strânşi sperând că există o pagină web pe care se află răspunsul".

Unele schimbări majore se vor simţi în lunile următoare, conform unor surse, dar Singhal spune că Google trece printr-un proces ce va dura câţiva ani înainte de a ajunge la "următoarea generaţie de motor de căutare".

După implementarea schimbărilor, oamenii care vor căuta informaţii despre "lacul Tahoe" vor afla imediat detalii precum locaţia, altitudinea, temperatura medie sau continutul de sare. Utilizatorii care caută după aceste cuvinte astăzi vor primi link-uri către site-ul turistic al lacului, pagina de pe Wikipedia şi un link către o hartă.

Pentru întrebări mai complexe precum "care sunt cele mai mari 10 lacuri din California?", Google va putea da răspunsul întrebării, nu doar link-uri către alte site-uri.