Cine este mai low-cost? Renault sau Dacia? Symbol a ajuns mai ieftin ca un Logan

Autor: Bogdan Alecu 19.03.2012

Declinul pieţei auto, reducerea aproape de zero a vânzărilor către persoane fizice, au "forţat" importatorii şi dealerii auto să vină cu discounturi pentru a atrage atenţia clienţilor. Mai mult, aceste discounturi au dus preţul unor maşini aproape sau chiar sub cel al modelelor Dacia.

Spre exemplu, pe site-ul oficial Renault este promovat sedanul Symbol, cu un preţ de pornire de 5.000 de euro - prin reducerea de 2.700 de euro oferită de utilizarea celor trei tichete "Rabla", sau de 7.700 de euro fără program. Pentru această sumă se poate achiziţiona un Symbol cu motor pe benzină de 1,2 litri, 75 CP şi o echipare care include aer condiţionat, geamuri electrice faţă, închidere centralizată, computer de bord, servodirecţie.

Spre comparaţie, un Logan Laureate cu o echipare similară, şi tot un motor de 1,2 litri 75 CP costă 8.500 de euro, cu 800 de euro mai mult decât modelul Renault fabricat în Turcia. Spre deosebire de marca franceză care promovează de pe prima pagină discounturile, la marca românească ofertele sunt "ascunse" în secţiunea de oferte speciale. Acolo se regăsesc modele precum Logan Laureate 1,6i 85 CP cu o reducere de 800 de euro, de la 8.700 de euro, la 7.900 de euro, dar, chiar şi aşa, peste preţul mărcii franceze.

Diferenţa cea mai importantă dintre Symbol şi Logan o reprezintă faptul că modelul produs la Mioveni a fost testat la EuroNCAP şi se ştie că oferă o siguranţă a pasagerilor de trei stele şi este comercializat în Europa de Vest, în timp ce modelul Symbol nu a fost testat iar oficialii constructorului nu precizează câtă siguranţă oferă cu adevărat maşina care este vândută doar în Est.

Dacia Lodgy, ultimul model al mărcii româneşti, lansat la începutul lunii martie la Geneva, are un preţ între 9.500 şi 16.420 de euro, în funcţie de motrizarea aleasă şi dotările opţionale.