Secretele performanţei

Autor: Ziarul de Duminica 23.03.2012

Daniel Pink

Drive

Ce anume ne motivează cu adevărat

Editura Publica

Traducere din engleză de Dan Bălănescu. Cuvânt înainte der Peter Barta, director executiv Fundaţia Post-Privatizare.

Majoritatea oamenilor cred că cea mai bună metodă pentru a motiva este utilizarea unor recompense precum banii - abordarea de tip "recompensă şi pedeapsă". Este o greşeală, ne spune Daniel H. Pink. În Drive, una dintre cele mai provocatoare şi convingătoare cărţi ale ultimilor ani, el susţine că secretul satisfacţiei şi performanţei ridicate - la serviciu, la şcoală şi acasă - este nevoia profund umană de a ne dirija propriile vieţi, de a învăţa şi de a crea lucruri noi, de a deveni mai buni şi de a face din lume un loc mai bun.

Făcând recurs la patru decenii de cercetare ştiinţifică asupra motivaţiei umane, Pink ne arată distanţa dintre ceea ce ştie ştiinţa şi ceea ce face economia - şi cum această discrepanţă afectează toate aspectele vieţii umane. El analizează trei elemente ale adevăratei motivaţii - autonomia, perfecţionarea şi scopul - şi oferă soluţii inteligente şi surprinzătoare pentru punerea lor în practică, într-o carte remarcabilă care va schimba modul în care gândim şi trăim.

"Ideile lui Pink merită să fie împărtăşite. De fapt, grupurile corporatiste nu ar greşi dacă renunţă, pentru o oră, la consilierii lor bine plătiţi şi, în acest timp, ar citi concluziile lui Pink." Forbes

"O lectură importantă... un adaos complex la o literatură tot mai bogată care susţine o schimbare radicală a modului în care funcţionează economia." Kirkus

"Aceste lecţii merită să fie învăţate şi, cu cât mai multe companii se simt încurajate să implementeze sfaturile lui Daniel Pink, cu atât mai bine." Wall Street Journal

"Cartea ar trebui să fie soluţia fiecărui manager care s-a întrebat la un moment dat cum ar putea să-şi motiveze angajaţii, pentru că pledoaria autorului pentru motivaţia intrinsecă e impecabilă şi nu lasă loc de dubii. Suntem indivizi interesaţi de ceea ce facem, preferăm să fim creativi, să avem autonomie şi abia atunci, când aceste condiţii sunt îndeplinite, să ne arătăm adevărata valoare." Peter Barta, Director Executiv, Fundaţia Post-Privatizare