Test auto ZF: VW up!: revoluţie în segmentul mini

Autor: Bogdan Alecu 23.03.2012

Volkswagen up! continuă anul acesta ce a început Beetle-ul anul trecut - transformarea VW dintr-o marcă germană într-o marcă germană "cool". Constructorul are acum în portofoliu un Golf Cabrio, un nou CC, chiar şi un nou Beetle, însă avea nevoie şi de un automobil mai mic decât Polo care să înlocuiască Lupo, produs până în 2005.

Up! este probabil cel mai low-cost model produs de VW până acum. Concurează direct cu Toyota Aygo, dar reuşeşte să vină cu o imagine mult mai "fun". De ce low-cost? Avem hayonul realizat exclusiv din sticlă, fără nicio ramă metalică la fel ca la Aygo, iar la interior şoferul poate acţiona doar geamul său, nu şi pe al pasagerului.

Interiorul este la fel de simplu ca şi exteriorul. Plasticele care îmbracă bordul şi feţele interioare ale uşilor sunt tari, dar plăcute la atingere, iar designul este foarte modern. Deasupra planşei de bord este poziţionat sistemul PID (Portable Infotainment Device) cu touch-screen de unde am putut accesa sistemul de navigaţie, Bluetooth-ul sau alte informaţii ale maşinii. Acesta poate fi scos din suport şi folosit chiar şi atunci când vrei să mergi pe jos.

Cu toate că are o lungime de puţin peste 3,5 metri, în el pot lua loc patru persoane de statură normală. Accesul pe bancheta din spate se face uşor, fiind asigurat de uşile mari şi rabatarea şi culisarea scaunelor faţă. În ce priveşte spaţiul portbagajului, up! oferă o capacitate de 251 litri, destul de mare pentru o maşină din clasa mini, iar dacă se rabatează bancheta, se poate ajunge la 951 litri.

Gama motorizărilor este alcătuită din două noi propulsoare de 1.0 litri cu puteri de 60 CP şi, respectiv, 75 CP. Noi ne-am urcat în versiunea de 75 CP, dotată cu cutie manuală cu 5 trepte care a consumat în medie 7 litri/100 km. Motorul este vioi, urcă rapid spre 6.000 rpm şi poate fi exploatat cu uşurinţă atât pe autostradă, cât şi în regim urban.

Model: Volkswagen up!