Veriga slabă a economiei chineze, văzută prin ochii unei tinere curajoase de 23 de ani – Jurnal FOTO

Autor: Paul Comsa 24.03.2012

Dezvoltarea miraculoasă a economiei chineze a fost alimentată de vasta reţea de uzine, de mâna de lucru ieftină şi de flota de nave care transportă uriaşele containere umplute până la refuz cu jucării, textile, produse electronice şi electrocasnice şi alte mărfuri în toate colţurile lumii.

Totuşi, gigantica maşinărie chineză de producţie şi comercializare chineză are şi o verigă slabă: transportul intern al bunurilor "made in China" de la porţile fabricilor şi până în raza porturilor sau a aeroporturilor. Economiştii apreciază că logistica a rămas în urma dezvoltării economiei chineze, iar transportul rutier intern a devenit tot mai dezorganizat, ineficient şi costisitor, scrie The New York Times.

Tocmai această ipoteză a dorit să o cerceteze Rachel Katz, tânăra care a aplicat pentru o bursă Fulbright pentru a merge în China să studieze industria camioanelor din această ţară. Rachel a testat pe propria ei piele problemele cu care se confruntă transportatorii chinezi când a decis să traverseze China de la un capăt la altul, mergând cu autostopul de-a lungul ţării.

"Iniţial, m-am urcat într-un camion pentru a parcurge o distanţă scurtă, dar apoi m-am gândit că ar fi o idee mai bună să fac autostropul de-a lungul ţării", a explicat Rachel, citată de Business Insider.

Anul trecut, tânăra de 23 de ani a călătorit peste 12.000 de kilometri în camioanele care străbat China. În timpul călătoriei, fata a intrat în lumea imprevizibilă a şoferilor chinezi de camioane, a trăit alături de ei şi a ilustrat viaţa lor de zi cu zi printr-un material fotografic încărcat pe blogul ei personal.

"Călătoria în camioane mi-a oferit o perspectivă unică asupra vieţilor acestei categorii neglijate de muncitori chinezi şi o viziune personală asupra acestei industrii cruciale, care are un impact semnificativ asupra statisticilor", spune Rachel Katz pe blogul ei personal.