Mercedes-Benz SL 500: pe aripile vântului

Autor: Tudor Bratu 08.04.2012

Lansat la aproape zece ani distanţă de generaţia ante­rioară, noul SL vine să con­soli­deze poziţia con­struc­torului german pe seg­men­tul coupéurilor sport şi de a oferi în piaţă o alternativă la noua Serie 6 de la BMW.

Noul SL trebuie să fie cel mai confortabil model din segment şi dacă se poate şi printre cele mai rapide. Evident, reţeta clasică a roadsterului SL a fost păstrată. Capota motorului este foarte lungă, iar cele două locuri sunt împinse la maxim către partea din spate ce a fost îngustată cât de mult posibil. Pentru a spori confortul interior, dimensiunile maşinii şi ampatamentul au crescut uşor. Operaţiunea a avut succes şi cei doi pasageri au acum mai mult spaţiu la picioare, dar şi la nivelul umerilor. Designul interior este mi­nunat. Este o combinaţie foarte reuşită de clasic şi modern cu elemente preluate de prin gamă (guri de ventilaţie de la SLK, volan de la CLS etc.), dar chiar şi aşa SL nu seamănă cu nimic altceva. Pie­lea este pre­zentă din abundenţă şi foarte im­por­tant, prin toate locurile pe care le poţi atinge mai mult sau mai puţin voluntar ea este foarte moale.

Calitatea fabricaţiei este perfectă, la fel şi finisajele şi detalierea lor. Noile scaune sunt mai confortabile decât cele ale actualului Clasa S şi chiar dacă oferă în­căl­zire, ventilaţie, AIRSCARF şi ma­saj, ele sunt su­fi­cient de spor­tive pen­tru a nu sări din ele la pri­mele vi­ra­je ne­go­ciate mai ra­pid.

Pe lângă toate do­tă­rile de sigu­ranţă acti­vă şi pa­sivă ale măr­cii, noul SL poa­te fi echipat cu Co­mand On­line, cu conexiune la in­ternet şi va putea integra perfect iPhone (la fel ca proaspăt lansatul Clasa A). În plus, plafonul din sticlă magic Magic SKY este şi el disponibil opţional. Ca noutăţi absolute există acum cele mai inteligente ştergătoare de parbriz din lume, Magic Vision Control, ce curăţă parbrizul foarte ra­pid şi cu mişcări "robotice" impre­sionante. O altă pre­mieră este Frontbass ce semnifică practic o nouă modalitate de aranjare a difuzoarelor în maşină. Difuzoarele de joase şi subwoofere-le sunt acum montate in podea, în faţa pasagerilor şi sunt fixate direct de şasiu. Rezultă vibraţii zero în uşi şi un sunet foarte puternic îndreptat spre lo­curile faţă. Rezultatul este im­pre­sio­nant, mai ales cu aco­pe­rişul co­borât, su­netul este foarte pu­ter­nic şi clar. Plafo­nul amo­vibil este de acum construit în mare parte din mag­neziu şi are nevoie de mai puţin de 20 de secunde pentru a acoperi sau des­coperi maşina. Difuzorul de vânt este de acum acţionabil electric de pe consola centrală de la comenzile plafonului.

Odată apăsat butonul de start, motorul V8 bi-turbo murmură agresiv după care tace la un sunet de relanti care îi poate ascunde uşor prezenţa sub capotă. Şi atunci realizezi că ceva nu este în regulă şi SL nu mai este ce-a fost. Este mai mult decât atât şi spun acest lucru în cel mai pozitiv mod cu putinţă. Con­fortabil aşezat în fotoliile-scaune, înconjurat de piele fină şi moale, selectezi treapta 1 şi accelerezi.

Modul ECO al cutiei 7G-Tronic PLUS face acceleraţia să se simtă tare sub picior, iar senzaţia asta te încu­ra­jează să accelerezi uşor. SL porneşte maiestuos, aproape fără sunet, cu o ţinută care îmi aminteşte de Phantom Drophead. Este ca un dansator extrem de elegant, ca un rege care îşi invită regina la vals şi face primii paşi. SL este im­pozant şi primii metri pe care îi par­curge exprimă perfect întreg caracterul său. Dacă continui şi nu accelerezi puternic, motorul de 435 CP şi 700 Nm nu se face auzit aproape deloc.

Trei suspensii sunt disponibile. Una standard şi un sport - ambele cu amortizoare controlate electronic şi ABC - Active Body Control, cel mai inteligent sistem de suspensie al lui Mercedes-Benz. Acesta oferă ţinuta de drum impresionant de confortabilă şi rafinată, senzaţii acum dublate de direcţia Direct Steer, mai precisă şi directă ca niciodată, practic răspunsul lui Mercedes la direcţiile active ale lui Audi şi BMW.

Fie că treci ABC-ul şi cutia în modul Sport, fie că nu o faci, evacuarea va anunţa acustic motorul V8 abia peste 3.500 rpm. Peste 5.000 sunetul este divin, iar comportamentul maşinii se schimbă. La o ţinută de drum confor­ta­bilă şi rafinată, demnă de Clasa S se adaugă senzaţiile rulării sub cerul liber şi de aceea SL nu are un concurent foarte direct pentru că la confort nimeni nu se poate bate cu S. De la asta, imediat ce accelerezi mai serios şi setezi totul pe Sport, SL îşi arată o cu totul şi cu totul altă faţă.

El devine agresiv şi agil, rapid şi foarte plăcut de manevrat. 500 oferă multe din senzaţiile unui 63 AMG al fostei generaţii, inclusiv acceleraţia 0-100 km/h în doar 4,6 secunde. Sis­te­mul ABC face ca ruliul să nu existe în SL 500 şi după ce te obişnuieşti cu ma­şina singura diferenţă între această ver­siune şi fostul 63 AMG este cutia 7G-Tronic, în continuare prea lentă în mo­dul manual. Din păcate, noua cutie de pe A şi B, cu dublu-ambreiaj, nu poate suporta atât de mult cuplu, iar cea de pe AMG este considerată prea agre­sivă în comportament, astfel că SL ră­mâne momentan doar cu 7G-Tronic, lentă ca întotdeauna în reacţii pe modul manual.

Noul SL oferă acum cea mai mare plăcere a condusului oferită vreodată de un Mercedes-Benz.

Datorită caroseriei din aluminiu acum au dispărut şi sunetele ciudate ale hard-top-ului şi nimic nu poate fi mai frumos decât luxul şi rafinamentul Clasei S, cu confortul la conducere al acesteia sub cerul liber.

SL 500 nu se comportă pe viraje nebuneşte ca un AMG. El este aproape la fel de precis ca unul doar că este mai rafinat şi mai plăcut la conducere pentru că nu te face nicio secundă să te simţi în pericol. Te înconjoară cu un sentiment de siguranţă, cu o stare de bine şi lux pe care nu le mai poţi cumpăra la nivelul său de preţ de la niciun alt constructor.

Model: Mercedes-Benz SL 500