Războiul fast food în România.Cu cine se bate Subway pe o piaţă de 500 de milioane de euro

Autor: Alexandra PELE 16.04.2012

Subway, cel mai mare lanţ de restaurante fast food din lume, a deschis săptămâna trecută prima unitate în România, urmând ca în patru ani numărul unităţilor să ajungă la 40. Astfel, Subway intră în competiţie directă cu alte trei lanţuri, respectiv McDonad's, KFC şi Burger King, francize care deţin în total 112 magazine pe o piaţă fast food în stagnare, estimată la peste 500 de milioane de euro.

Citiţi:

Cât costă un sandwich Subway în România? Cum sunt preţurile faţă de cele de la nivel european?

"Am primit numeroase cereri de la persoane interesate să cumpere franciza. Am analizat atent piaţa românească şi am descoperit că există oportunităţi excelente pentru lanţul Subway. Credem că există o cerere tot mai mare de noi branduri gastronomice. Românii caută mâncare de calitate, servită repede", a precizat, pentru gândul, Rumen Radev, agent de dezvoltare al lanţului american. Întrebat ce estimări şi-au făcut cu privire la vânzările din România, Radev ne-a declarat că "nu ne-am stabilit încă o sumă".

Taxa iniţială pentru o franciză Subway deschisă într-un stat din Europa variază între 7.500 şi 10.000 de euro, la care se adaugă investiţia în restaurant. În total, un european interesat să-şi deschidă un restaurant Subway trebuie să scoată din buzunar între 99.000 de euro şi 220.000 de euro, în funcţie de planul de franciză ales. După lansare, francizaţii plătesc un procent săptămânal de 8% din cifra de afaceri pentru roialităţile de franciză şi 4.5% pentru fondul de advertising.

Citiţi continuarea articolului pe www.gandul.info