CME a surclasat Intact în primul trimestru pe toate categoriile de public şi pe toate segmentele orare

Autor: Cristina Roşca 17.04.2012

CME, compania mamă a ProTV S.A., liderul pieţei româneşti de televiziune, a surclasat în primul trimestru al anului 2012 - perioada ianuarie-martie - principalul competitor Intact, pe toate categoriile de public şi pe toate segmentele orare.

Astfel, CME a obţinut pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani un leadership de 91% comparativ cu trustul Intact la nivelul întregii zile. Acest lucru înseamnă că, dintr-un total de 91 de zile, CME a fost lider absolut de audienţă în 83 de zile.

În Prime-Time, intervalul de maximă audienţă al unei zile, diferenţa dintre cele două trusturi este chiar mai mare, televiziunile CME înregistrând un leadership de 97%. CME a fost astfel lider la nivelul întregii zile în 88 de zile dintr-un total de 91. La nivel naţional, în prime-time, CME deţine 95% din leadership.

În România, CME deţine canalele Pro Tv, Acasă, Sport.ro, Pro Cinema, Pro TV Internaţional şi MTV Internaţional. Compania deţine de asemenea PRO TV Chişinău Moldova.

La nivelul televiziunilor, Pro Tv a înregistrat în primul trimestru al anului 2012 un leadership de 100% pe durata unei zile pe publicul comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani. Astfel, Antena 1 nu a reuşit să fie lider de audienţă în nici una dintre zile. La nivelul prime-time-ului, ProTv deţine un lidership de 98 de procente. Aceeaşi diferenţă se păstrează şi la nivel naţional când, pe parcursul întregii zile, ProTv surclasează staţiile concurente într-un procent de 98%. În prime-time, din 91 de zile, 88 au fost adjudicate de ProTv, în timp ce Antenele au obţinut doar 3 dintre ele, astfel că leadership-ul ProTv este de 97%.

Pro TV a reuşit să atragă milioane de telespectatori cu ajutorul emisiunilor "Românii au talent" şi "MasterChef", care s-au regăsit în permanenţă în totpul celor mai vizionate emisiuni de divertisment.

"Românii au talent" a doborât record după record şi a stabilit noi repere de audienţă. Media înregistrata de această emisiune a fost pe publicul din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani de 24,5 puncte, cu o cotă de piaţă de 51,8 procente. "MasterChef" vine puternic din urmă şi îngregistrează creşteri de audienţă de la o ediţie la alta. Audienţa medie înregistrată de show a fost în perioada ianuarie-martie de 12 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 26%. În top 5 programe de divertisment care au cel puţin două difuzări se regăseşte şi Serviciul Român de Comedie, care se situează pe poziţia a patra, cu o audienţă medie de 7,5 procente şi o cotă de piaţă de 16,4%.

Pro Tv a reuşit să se impună şi în topul serialelor româneşti de televiziune cu "Las Fierbinţi" şi "Pariu cu viata". Astfel, serialul "Las Fierbinţi", aflat pe primul loc în topul audienţelor, a înregistrat la debut cele mai bune cifre din ultimii 10 ani înregistrate de vreun serial românesc la nivelul publicului comercial din mediul urban cu vârste cuprinse între 18-49 de ani. Cu o medie de 10,7 puncte de rating şi o cotă de piaţă de 23,7% "Las Fierbinti" s-a instalat pe primul loc în topul serialelor româneşti, urmat de "Pariu cu viaţa" care a obţinut o audienţă medie de 7,9 puncte de rating şi 17,5% cotă de piaţă.

Mai mult, în topul celor mai vizionate şapte programe de ştiri, şase poziţii sunt ocupate de ProTv. De asemenea, emisiunea de reportaje şi anchete jurnalistice "România, te iubesc!" se află în topul celor mai vizionate emisiuni jurnalistice.
În topul celor mai urmărite 5 emisiuni, pe locul 2 se alfă "Lecţia de Prim Ajutor" realizată de Dana Rogoz şi Dragos Bucurenci, urmată de "Ce se întâmplă, doctore" (Oana Cuzino) şi "Apropo Tv" (Andi Moisescu).

ProTv ocupă şi toate locurile în clasamentul celor mai urmărite 30 de filme, pe primele poziţii în topul primului trimestru aflându-se "Shooter", "The Mechanic" şi "The Godmother".

Anul trecut compania Pro TV a raportat venituri de 159 milioane de dolari, iar CME a avut afaceri de 864 milioane de dolari. Principalele pieţe ale CME sunt Cehia şi România. Grupul american mai deţine canale de televiziune în Slovenia, Slovacia, Croaţia şi Bulgaria. Preşedintele şi directorul executiv al CME este Adrian Sârbu, cel care a înfiinţat Pro TV, acum 17 ani. Sârbu mai deţine şi alte active media în România, printre care şi Ziarul Financiar.