Franţa, unul dintre cei mai importanţi parteneri comerciali ai României

Autor: Andrei Cîrchelan 24.04.2012

Franţa este a treia destinaţie pentru exporturile României după Germania şi Italia şi ocupă locul patru între ţările din care statul român importă. În relaţiile comerciale cu Franţa, România este excedentară, cu exporturi de 3,43 mld euro anul trecut şi importuri de 3,16 miliarde euro. România importă în primul rând electronice, autoturisme şi produse chimice şi exportă, în ordinea ponderii, autoturisme, electronice şi textile.

Din cele mai recente date ale ambasadei române la Paris reiese că la sfârşitul lunii august 2010 investiţiile franceze în România totalizau peste 2,22 miliarde euro, respectiv 6.413 de companii, Franţa ocupând locul patru în topul investitorilor străini în România. Investiţiile franceze sunt concentrate mai ales pe sectorul auto, financiar, energie şi retail. Astfel, în România sunt prezente grupurile Renault, Michelin, Faurecia, Valeo, în sectorul auto, BRD- Groupe Societe Generale, Groupama, Cardiff, AXA Asigurări, în sectorul financiar, Orange, Alcatel- Lucent, în telecomunicaţii, Danone, Lactatis, Souflet, în sectorul agroalimentar, Carrefour, Auchan, Cora, Intermarche, retail, Sanofi-Aventis, Servier, piaţa farma, Accor, în turism, GDF Suez, Alstom, Veolia în energie, Bouygues şi Vinci, Colas cu investiţii în infrastructură, Lafarge, Saint Gobain, în construcţii, Bricostore, MR Bricolage, Leroy Merlin pe segmentul bricolaj.