Primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj e finalizat în proporţie de 28% - firma de consultanţă

Autori: Andreea Tobias , Liliana Iedu 25.04.2012

Un reprezentant al firmei de consultanţă "Louis Berger", inginerul rezident Victor Dee, a declarat, miercuri, în cadrul unei dezbateri organizate la Timişoara, că 28 la sută din cei 9,5 kilometri care formează primul tronson al autostrăzii Timişoara-Lugoj sunt finalizaţi în prezent, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"În mod normal, progresul, în acest moment, ar fi trebuit să fie de 16,67 la sută, însă este de 28 la sută. E un progres mai mare decât ar fi trebuit să fie în acest moment", a declarat Victor Dee.

El a spus că termenul de finalizare a lucrărilor la primul tronson de autostradă Timişoara-Lugoj, de 9,5 kilometri, este aprilie 2013, însă lucrările s-ar putea încheia mult mai repede, dacă se va lucra în acelaşi ritm.

Declaraţiile au fost făcute în cadrul unei dezbateri organizate de firma de consultanţă "Louis Berger" şi intitulate "Tehnica de progres a proiectului Autostrada Timişoara-Lugoj, Lotul 1: Autostrada ocolitoare Timişoara Km 44+500 - 54+000". În cadrul evenimentului, ingineri ai acestei firme au prezentat stadiul lucrărilor la primul tronson de autostradă care va lega Timişoara de Lugoj.

Valoarea primului tronson al Autostrăzii Timişoara-Lugoj este de 210.369.462, 74 lei (fără TVA), din care contribuţia Uniunii Europene este de 178.814.043,33 lei, iar contribuţia Guvernului României este de 31.555.419,41 lei.

Pe tronsonul de 9,5 kilometri de autostradă se vor construi patru poduri şi şase pasaje, dar şi un nod rutier.

Lucrările la acest prim tronson au început în octombrie 2011.

Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime totală de 35,125 de kilometri, iar valoarea totală a proiectului este de 1.421.992.279 lei, pentru suma de 983.780.843 lei fiind obţinută finanţare nerambursabilă a Uniunii Europene prin Fondul de Coeziune.

Autostrada Timişoara-Lugoj va face parte din coridorul IV Pan-European, menit să asigure conexiunea dintre statele membre ale Uniunii Europene şi cele aderate după 2004 şi 2007. Traseul coridorului este Dresden - Nurnberg - Praga - Viena - Bratislava - Gyor - Budapesta - Arad, apoi se ramifică în două: Timişoara - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa şi Timişoara - Drobeta Turnu Severin -Vidin - Sofia - Salonic.