C&A a ajuns la 50 de milioane de euro

Autor: Cristina Rosca 26.04.2012

Retailerul de îmbrăcăminte C&A, unul dintre cei mai mari jucători din Europa, a obţinut în anul fiscal 2011 afaceri de 45-50 mil. euro, potrivit estimărilor ZF care au la bază cifra de afaceri anunţată de companie în regiune şi numărul de magazine.

"Pe pieţele pe care C&A a intrat relativ recent, cum este cazul Croaţiei, României, Italiei şi Turciei, vânzările totale au crescut cu 42,5%, până la 162,5 milioane de euro, demonstrând expansiunea puternică pe care brandul o are pe unele dintre aceste pieţe", scrie în comunicatul de presă trimis de compania olandeză.

Datele furnizate de companie privind vânzările sunt aferente anului financiar 2011, început la 1 martie 2011 şi finalizat la 29 februarie 2012.
 

Afaceri duble

În condiţiile în care în cele patru pieţe considerate de C&A relativ noi retailerul deţine 69 de magazine - 29 în Turcia, 20 în România, 11 în Croaţia şi nouă în Italia - vânzările per magazin se ridică la 2,35 milioane de euro.

Luând în calcul această medie per magazin şi neţinând cont de data de deschidere a fiecărei unităţi în parte, veniturile olandezilor pe piaţa locală au depăşit anul trecut 47 de milioane de euro. Anul trecut, realizând un calcul similar pe baza aceloraşi date, ZF a calculat pentru C&A o cifră de afaceri de circa 20-25 de milioane de euro.

C&A Moda Retail, compania care administrează în România magazinele retailerului, nu a publicat pe site-ul Ministerului de Finanţe rezultatele financiare decât până în anul calendaristic 2009, când a realizat o cifră de afaceri de circa 33,2 milioane de lei (circa 7,9 mil. euro) şi un profit de circa 125.000 de lei (30.000 de euro). Aceste date sunt aferente pentru cele trei unităţi deschise la acel moment, în condiţiile în care niciun magazin nu a prins mai mult de opt luni de funcţionare.
 

Se extind puternic

Retailerul de îmbrăcăminte C&A a intrat pe piaţa locală în 2009, când a deschis trei magazine. În anul următor numărul deschiderilor a urcat la patru, pentru ca în 2011 compania să inaugureze zece unităţi, mai mult decât în cei doi ani anteriori cumulat.

Olandezii, deşi deţin cele mai multe magazine (patru) în Bucureşti, s-au orientat şi către oraşe mai mici şi ocolite de alţi retaileri mari, precum Buzău, Focşani sau Baia Mare.

De la începutul acestui an până în prezent retailerul a deschis alte trei unităţi, în Râmnicu Vâlcea, Braşov şi Brăila.

Compania se uită la oraşele cu cel puţin 100.000 de locuitori şi caută spaţii de circa 1.200 de metri pătraţi, suprafaţa medie a magazinelor C&A.

"Anul acesta vom continua să ne extindem, urmând a deschide cel puţin alte două-trei magazine", spune Cristian Codrea, district manager al C&A România, fără a preciza locul unor posibile magazine.
 

Anii celor patru mari

Grupul C&A, înfiinţat în Olanda şi controlat de grupul Cofra, este poziţionat pe segmentul medium-low (un tricou costă 25 de lei), mai jos decât principalii săi competitori, în timp ce Zara este poziţionat mai sus ca preţ, iar H&M între cele două. Retailerul are 1.537 de magazine în 20 de ţări de la nivel european, printre care şi România, piaţă pe care olandezii au intrat în 2009.

Ultimii ani au fost anii retailerilor internaţ ionali, în frunte cu Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti şi Zara Home), H&M, New Yorker şi C&A, care s-au repezit să deschidă zeci de magazine pentru a acoperi harta ţării. Ei se luptă astfel pentru cei 7,5 euro pe care un român îi dă lunar pe haine.

Românii au cheltuit anul trecut 7,4 mld. lei (1,75 mld. euro) pentru haine o sumă relativ similară celei din anul anterior, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Piaţa de îmbrăcăminte din România a rămas relativ constantă în ultimii ani, în pofida faptului că în perioada 2009-2011 consumul a avut o pantă descendentă. Declinul cumulat al consumului în această perioadă a fost de aproape 20%.

Potrivit datelor Euromonitor, piaţa va rămâne relativ constantă şi în 2012 şi anul viitor. Se vor vedea mici variaţii însă acestea vor fi sub 1%.