Samsung vine în România cu televizoarele controlate prin gesturi

Autor: Claudiu Ilioiu 26.04.2012

Samsung, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa televizoarelor, a lansat în România noua generaţie de televizoare inteligente, care pot fi controlate de la distanţă prin mişcări ale mâinii sau prin comenzi vocale, la preţuri care pornesc de la 7.000 de lei (1.600 de euro).

Noile televizoare inteligente de la Samsung oferă posibilitatea utilizatorului de a interacţiona cu device-ul prin diverse platforme şi funcţii printre care se numără "Smart Interaction", platforma bazată pe comenzile Motion Control, Voice Control şi Face Recognition, cu ajutorul căreia clientul poate "comunica" cu device-ul prin mişcarea mâinii sau prin comenzi vocale. Prin Smart Content, o altă platformă a generaţiei Smart TV, utilizatorii vor putea transmite fotografii direct pe televizor.
Noua serie de televizoare Smart TV, cu LED şi Plasmă, este disponibilă începând cu această lună în magazinele partenere ale companiei cu preţuri cuprinse între 7.699 lei şi 11.999 lei. Pentru plasma E8000 preţul variază de la 7.699 (51 de inchi) la 13.999 ron (64 de inchi). În cazul modelelor LED ES8000, preţul recomandat variază de la 7.499 ron (40 de inchi) la 12.999 ron (55 inchi), iar pentru LED ES7000 preţurile variază de la 6.999 ron (40 de inchi) la 11.999 (55 de inchi).

"În 2012 estimez că televizoarele inteligente vor reprezenta 30-40% din totalul device-urilor vâdute pe piaţa locală", a declarat Ana Păsculescu, AV Product Manager în cadrul Samsung Electronics România.

Modelele ES8000, ES7000 şi PSE8000 oferă utiliztorului posibilitatea de a organiza fotografii şi de a vizualiza slide show-uri pe ecranul televizorului prin serviciul Family Story. Noile televizoare sunt dotate şi cu funcţia kids care prezintă o gamă largă de conţinut de divertisment şi jocuri prin intermediul unei intefeţe care poate fi controlată şi monitorizată de către părinţi. Gama de televizoare Smart LED şi Plasmă din 2012 suportă, de asemenea, conectarea wireless la anumite tastaturi şi mauşi, făcând mai uşoară navigarea şi accesarea de conţinutului. Din punct de vedere al designului modelele ES8000 şi ES7000 sunt echipate cu rama subţire de 5 mm, în timp ce Plasma TV E8000, cel mai performant televizor cu plasmă creat de Samsung, prezintă o nouă ramă de Titan negru. De asemenea, E8000 dispune de un profil subţire, de 38 mm, şi de rama ultra subţire Samsung Plasma Ă1.

În anul 2010, potrivit datelor furnizate anterior de Samsung, în România s-au vândut peste 490.000 de televizoare de nouă generaţie. În acest context, se poate estima că în 2011 vânzările de televizoare de nouă generaţie ar putea depăşi 600.000 de unităţi, presupunând că rata de creştere din ultimele două luni ale anului se va menţine la 25%. Reprezentantul Samsung nu a oferit detalii despre numărul de unităţi vândute de companie sau la nivelul întregii pieţe.

Totodată Samsung a semnat un parteneriat cu Voyo, site-ul cu conţinut video premium deţinut de compania americană Central Media Enterprises (CME), care va lansa o aplicaţie disponibilă pe televizoarele din gama Smart TV prin care utiliztorii vor putea vedea conţinutul de pe site.