Retailerul Spar îşi încearcă a doua oară norocul pe piaţa locală

Autor: Cristina Roşca 29.04.2012

Retailerul olandez Spar a reintrat în toamna anului trecut pe piaţa locală după ce o asociaţie din Braşov a câştigat master fran­ciza pentru România. Aceasta este a doua încercare a unei companii locale de a aduce ma­gazinele Spar în România după ce în 2005 fraţii Cuc din Arad au primit franciza de la olandezi. Compania Spar SRL a lui Ioan şi Floare Cuc a intrat însă în insolvenţă în 2009 şi aceştia au renunţat la toate magazinele pe care le deţineau. Retail Ce­n­ter Association (R.C.A.), o asociaţie non-profit din Braşov, a devenit începând cu 1 octombrie master francizat al retailerului olandez Spar Internaţional. Mai departe R.C.A. a dat franciza către Retail D&I 2011.

 

R.C.A. are dreptul să deschidă maga­zine sau să acorde francize în toată ţara, mai puţin judeţele din vest, precum Arad, Alba Iulia şi Hunedoara, unde a operat anterior magazine compania Spar SRL din Arad, deţinută de fraţii Ioan şi Floare Cuc, companie aflată acum în insolvenţă. Com­pa­nia fraţilor Cuc din Arad a adus în România fran­ciza Spar în 2005, iar în 2009, în momentul intrării în insolvenţă Spar Srl era unul dintre cei mai mari retaileri alimentari români, cu afaceri de 44 mil. euro în 2008 şi peste 20 de magazine.

 

Compania braşoveană Retail D&I 2011 a ajuns la rândul său la un total de 10 unităţi sub brandul Spar pe piaţa locală - opt în Braşov şi două în Sfântu Gheorghe. Firma care deţine franciza Spar în România mai deţine în Braşov alte 11 magazine sub bran­durile Aprozar şi Gostat.

 

Aceste magazine urmează a fi redenu­mite până la finalul anului sub bran­dul Spar. În prezent toate folosesc acelaşi sistem informatic, toate sunt administrate de aceeaşi firmă şi pentru toate achiziţiile se fac centralizat. Luând în calcul aceste 11 ma­ga­zine, compania va opera 21 de magazine Spar la finele lui 2012.

 

Planurile de expansiune ale companiei Retail D&I 2011 nu se opresc însă aici. Re­pre­zentanţii francizatului nu dau detalii despre numărul de magazine şi localizarea acestora, însă spun că au planuri de extindere la nivel naţional.

 

Magazinele retailerului Spar de pe piaţa locală au suprafeţe cuprinse între 100 şi 1.400 de metri pătraţi şi sunt deschise sub bran­durile Spar Express (magazine de proximitate) şi Spar (supermarket).

 

În curând, compania braşoveană va aduce pe piaţa locală şi formatul Eurospar, care va fi folosit pentru magazinele cu o suprafaţă de peste 1.000 de metri pătraţi. Compania deţine deja un magazin cu suprafaţă de peste 1.000 mp, pe care îl va rebrandui sub Eurospar. Olandezii mai deţin şi formatul Interspar (hipermarketuri), însă despre acesta nu există nicio informaţie că urmează a fi adus pe plan local.

 

Compania Retail D&I 2011 este deţinută în mod egal de Butum Loredana Ionica (38 de ani) şi Butum Daniel Marius (38 de ani), amândoi din Braşov, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

 

Potrivit informaţiilor existente la Registrul Comerţului, Butum Daniel Marius mai este acţionar în cadrul a 15 companii cu activităţi în domenii precum comerţul cu fructe, fabricarea produselor din carne şi transporturi.