New Yorker intră în cursa deschiderilor cu două locaţii în provincie

Autor: Cristina Rosca 01.05.2012

Retailerul german de îmbrăcăminte New Yorker va deschide luna aceasta primele magazine din 2012, în Braşov şi Târgu-Mureş, urmând a ajunge astfel la o reţea de 24 de unităţi la nivel naţional. Compania este prezentă pe piaţa locală din 2007.

"Ambele magazine vor fi amplasate în centrele comerciale din aceste oraşe", spune Bogdan Bozdog, directorul de expansiune pe România al New Yorker, fără a preciza însă numele centrelor comerciale.

Potrivit informaţiilor publicate pe site-ul retailerului german, la Braşov magazinul va fi deschis în cadrul unei galerii comerciale dezvoltate de NEPI la intrarea în oraş dinspre Bucureşti. În apropiere este deschis un hipermarket Carrefour. Potrivit aceleiaşi surse, la Târgu-Mureş noul magazin va fi deschis în centrul comercial Promenada Mall.

Cu cine se bate?

Târgu-Mureş devine astfel singurul oraş din provincie unde compania va deţine mai mult de un magazin. New Yorker este prezent în 19 oraşe din ţără (fără Braşov, unde magazinul va fi deschis în luna mai), iar Bucureştiul este singurul care numără patru unităţi.

New Yorker este unul dintre cei mai extinşi retaileri de pe piaţă, după Inditex, care cu şapte branduri deţine peste 70 de unităţi, şi Kenvelo, care cu toate cele trei branduri din grup - Kenvelo, Tom Tailor şi Lee Cooper - are la rândul lui aproximativ 70 de magazine. Şi C&A (20 de magazine) şi H&M (14 magazine) vin puternic din urmă şi îşi anunţă planuri ambiţioase pentru piaţa locală.

Toţi cei patru retaileri - Inditex, Kenvelo, C&A şi H&M - au deschis deja primele magazine din acest an, aşa că New Yorker este ultimul care intră în cursa deschiderilor din 2012. Astfel marii jucători internaţionali "se bat" pentru cei 8 euro pe care un român îi cheltuie lunar pe haine. Piaţa locală de îmbrăcăminte din România este de circa 2 mld. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Ocoleşte spaţiile stradale

New Yorker nu anunţă alte deschideri pentru acest an, însă în fiecare din primii ani de prezenţă pe piaţă germanii au deschis câte patru-cinci unităţi. Retailerul a mers până în prezent doar pe magazine în centre comerciale sau malluri, ocolind spaţiile stradale. El nu este însă singurul care a mizat pe acest model, cei mai mulţi retaileri mari alegând să meargă în malluri datorită traficului care este deja asigurat de mixul de chiriaşi. Mai mult, nu există o zonă stradală pentru moda mass-market.

Bozdog spunea în urmă cu câteva luni că dacă se creează poluri de fashion în comerţul stradal, New Yorker şi-ar putea reconsidera planurile. El explica însă că trebuie să fie poluri de fashion pentru că spre exemplu în Centrul Vechi există deja un pol, dar este pentru cafenele şi restaurante.

New Yorker a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 17 mil. euro şi a ajuns la circa 20 mil. euro anul trecut potrivit estimărilor ZF, care au la bază vânzări per magazin de un milion de euro.