Victoria 46, unul dintre cele mai cunoscute magazine de lux din România, se mută în Dorobanţi 126

Autor: Cristina Rosca 01.05.2012

Multibrandul Victoria 46, unul dintre cele mai cunoscute magazine de lux din România, amplasat în prezent pe Calea Victoriei, se mută începând cu data de 1 iunie pe Calea Dorobanţi 126-130, în spaţiul ocupat anterior de magazinul de mobilă de lux Rovere.

"Va fi un concept cu totul nou, iar suprafaţa magazinului va fi aproape dublă comparativ cu cea actuală. Magazinul va fi deschis iniţial în acelaşi concept - multibrand - ca şi pe Calea Victoriei. Începând cu sezonul primăvară-vară 2013 însă, vom deschide a doua fază a proiectului, un concept de department store, care la parter va avea un model de shop in shop pentru Christian Dior, Lanvin, Alexander McQueen şi încă două branduri. La etaj va rămâne multibrand", spune Dorothy Constantin, 28 de ani, managing partner în cadrul High Fashion Concept, grupul cu afaceri de 7 mil. euro care deţine şi Victoria 46.

Multibrandul are în portofoliu 60 de branduri, printre care Christian Dior, Alexander McQueen, Zadig&Voltaire, Emilio Pucci sau Vionnet. Numele magazinului va rămâne în continuare acelaşi, Victoria 46, deşi acesta vine de la adresa unde se afla iniţial multibrandul (Calea Victoriei, numărul 46).

"Victoria 46 este un brand înregistrat, foarte cunoscut pe piaţă. Astfel, indiferent unde se află magazinul, numele rămâne acelaşi", explică Dorothy Constantin care se află în acţionariatul High Fashion Concept alături de Andreea Altay.

Pe Calea Victoriei, multibrandul Victoria 46 ocupa un spaţiu de câteva sute de metri pătraţi, amplasat pe două etaje.

Dorothy Constantin nu a precizat numele proprietarului spaţiului, însă a spus că este un fond de investiţii străin, care deţine mai mult spaţii pe Calea Victoriei. Pe Calea Dorobanţi, multibrandul de lux va ocupa un spaţiu de 900 mp, deţinut de proprietarii Centrofarm, potrivit lui Dorothy Constantin.

Potrivit ultimului raport de la BVB, înainte de delistarea Centrofarm în 2011, principalul acţionar era compania Generalcom din Bucureşti. La o chirie medie de 30-40 de euro, potrivit estimărilor ZF, Victoria 46 ar plăti pe Calea Dorobanţi 27-36.000 de euro pe lună. Chiriile pe această arteră comercială sunt cu circa 30% mai mici faţă de cele de pe Calea Victoriei, potrivit estimărilor ZF.

Victoria 46 a fost deschis acum cinci ani de către Solmar Group, care deţine francizele mai multor branduri mass market pe piaţa locală, printre care şi Mango.

În 2009 compania a decis să vândă divizia de lux, respectiv multibrandul Victoria 46. Dorothy Constantin, la momentul respectiv brand managerul magazinului, a decis să îl cumpere de la fostul proprietar. Ulterior, ea împreună cu partenera ei au extins businessul, deschizând Victoria Men (magazin de lux pentru bărbaţi), Day&Night (branduri pentru tineri), Petit (magazine pentru copii) şi Victoria Outlet, toate în Capitală. Apoi au ieşit din Capitală, deschizând la Oradea, în centrul comercial Oradea Shopping City, magazinul The Code.

Ultima mutare a fost inaugurarea platformelor de cumpărături online Victoria Outlet.ro şi Victoria Online.ro.

Toate aceste businessuri, care fac parte din grupul High Fashion Concept, au avut anul trecut 14.900 de clienţi şi o medie de două produse per tranzacţie. Fiecare dintre aceştia a lăsat într-unul dintre magazine circa 470 de euro, în condiţiile în care cifra de afaceri a grupului care reuneşte cele şase magazine fizice şi cele două platforme online a fost de 7 mil. euro.

În acest an businessul de lux High Fashion Concept este aşteptat să crească cu 5% datorită lansării magazinului virtual VictoriaOnline.ro.