Timişorenii de la Clinica de Bere se extind: fac o nouă fabrică, un hotel şi un centru SPA
Firma Berarium, care deţine brandurile de bere Terapia Platin (bere albă nefiltrată) şi Terapia Gold (bere blondă nefiltrată) şi fabrica Clinica de Bere din Timişoara, va investi 3 mil. euro în acest an într-un complex hotelier ce va include printre altele un hotel cu 15 camere, un centru SPA şi o nouă fabrică de bere.
"Investiţia cuprinde o nouă fabrică de bere, un restaurant - berărie care funcţionează direct în incinta fabricii, două grădini de vară (...), primul hotel de bere din ţară, un bar de noapte, un restaurant, un centru SPA, un cabinet medical pentru tratamente pe bază de drojdie de bere, două săli de conferinţă, birouri firme, precum şi un complex sportiv", a spus Heinrich Loth, administrator la Clinica de Bere şi unul dintre acţionarii companiei.
Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, Loth deţine 38% din acţiunile companiei Berarium, iar restul se împarte între Mircea Marius Corneliu ( 5%), Gabriel Lung (3%), Moldovan Narcis Florin Grigore (3%), Ciontea Valentin Alin (13%), Loth Marcellus (38%). Dintre ei, Loth Heinrich, Mircea Marius Corneliu şi Moldovan Narcis apar şi în acţionariatul firmei din domeniul IT Datagroup - Int SRL (din Timişoara) cu afaceri de 10,5 mil. lei (2,5 mil. euro) în 2010.
Cea mai nouă investiţie din industria berii
Afacerea începută în 2011 se extinde rapid, astfel că dacă în urmă cu un an opera un singur magazin propriu şi un serviciu propriu de livrări, acum există două magazine în galeriile Real din Timişoara.
"Vom deschide un magazin şi în Bucuresti, cel mai probabil începând cu luna septembrie 2012. Avem de asemenea în plan să colaborăm cu câteva localuri reprezentative din Bucureşti - restaurante, baruri, cluburi. Primele discuţii pozitive le-am purtat deja. Urmărim să deschidem şi la Arad şi Deva încă din acest an câte un magazin în galeriile Real", a mai spus Heinrich Loth. El a precizat că extinderea va continua şi în 2013, dar încă nu s-a hotărât unde.
Antreprenorul spunea anul trecut pentru ZF că investiţiile pentru demararea businessului s-au ridicat la 800.000 de euro. Ideea lor de a face bere a apărut în urmă cu şase ani, iar ulterior cei şase au început să producă bere de casă cu o instalaţie de 20 de litri. Chiar dacă nu este o investiţie de proporţii, proiectul acţionarilor Berarium reprezintă prima investiţie nouă în producţia de bere în ultimii ani, în condiţiile în care închiderile de fabrici s-au ţinut lanţ odată cu scăderea consumului.
Restaurantul şi grădina de vară, gata primele
Primele proiect de pe lista companiei din acest an vor fi gata în luna iulie, când se va deschide restaurantul - berărie şi grădină de vară. În septembrie se va deschide hotelul şi celelalte facilităţi. Întregul complex va fi situat la ieşirea din Timişoara în direcţia comunei Moşniţa.
Totodată, compania vinde bere şi prin intermediul unui serviciu mobil, zonele unde se poziţionează fiind alese săptămânal. Aceasta nu este însă singura afacere care îşi vinde produsele prin intermediul unor servicii mobile. Recent, Daniel Căţănaş, cel care a condus timp de mai mulţi ani afacerile locale ale Wienerberger Sisteme de Cărămizi, cel mai mare producător de cărămizi de pe piaţa locală, a adus pe piaţa de la noi franciza cafenelelor mobile Coffe Bikes, care înseamnă o bicicletă pe trei roţi pe care este amplasat un pupitru de lemn. Pe acest pupitru se găseşte un espressor de cafea, un storcător de fructe şi o maşină pentru măcinat cafea. Şi Radu Timiş, proprietar al CrisTim, unul dintre cei mai puternici producători de mezeluri din România, experimentează acest model de business, el intenţionând să scoată 200 de "căruţe vieneze" pe străzi prin intermediul cărora să vândă cârnaţi şi bere.
Lansează o bere fără alcool
Acţionarul Clinicii de Bere spune că a lansat deja o pâine din malţ de bere şi vrea să mai lanseze o băutură răcoritoare.
"Am lansat în Timişoara un nou produs, se numeşte Terapia Pane, o pâine integrală, fabricată din malţul de bere, rezultat din procesul de fabricaţie a berii Terapia Platin. Vom avea şi alte noi sortimente în acest an. Următorul pas va fi o băutură fără alcool, Terapia Sports, care este o băutură răcoritoare pe bază de malţ şi hamei", a mai spus Heinrich Loth. Compania vrea să mai lanseze şi o bere brună.
În România, jocurile pe piaţa de bere sunt făcute de cinci mari companii (Ursus, Heineken, Bergenbier, URBB şi Romaqua (prin brandurile Albacher şi Dorfer), firme grupate în Asociaţia Berarii României (care mai include şi alte entităţi) care în 2011 au rulat 91% din volumele totale de 17 mil. hectolitri vândute în România. Există şi câteva companii cu volume reduse de activitate. Consumul de bere s-a menţinut constant anul trecut, dar în primele două luni din 2012 au revenit pe scădere.