Timişorenii de la Clinica de Bere se extind: fac o nouă fabrică, un hotel şi un centru SPA

Autor: Ioana David 02.05.2012

Firma Berarium, care deţine brandurile de bere Terapia Platin (bere albă nefiltrată) şi Terapia Gold (bere blondă nefiltrată) şi fabrica Clinica de Bere din Timi­şoara, va investi 3 mil. euro în acest an într-un complex hotelier ce va include printre altele un hotel cu 15 camere, un centru SPA şi o nouă fabrică de bere.
"Investiţia cuprinde o nouă fabrică de bere, un restaurant - berărie care funcţio­nează direct în incinta fabricii, două grădini de vară (...), primul hotel de bere din ţară, un bar de noapte, un restaurant, un centru SPA, un cabinet medical pentru tratamente pe bază de drojdie de bere, două săli de con­ferinţă, birouri firme, precum şi un com­plex sportiv", a spus Heinrich Loth, adminis­tra­tor la Clinica de Bere şi unul dintre acţionarii companiei.

Potrivit datelor de la Registrul Comer­ţului, Loth deţine 38% din acţiunile com­paniei Berarium, iar restul se împarte între Mircea Marius Corneliu ( 5%), Gabriel Lung (3%), Moldovan Narcis Florin Gri­gore (3%), Ciontea Valentin Alin (13%), Loth Marcellus (38%). Dintre ei, Loth Heinrich, Mircea Marius Corneliu şi Moldovan Narcis apar şi în acţionariatul firmei din domeniul IT Datagroup - Int SRL (din Timişoara) cu afaceri de 10,5 mil. lei (2,5 mil. euro) în 2010.

Cea mai nouă investiţie din industria berii

Afacerea începută în 2011 se extinde rapid, astfel că dacă în urmă cu un an opera un singur magazin propriu şi un serviciu propriu de livrări, acum există două magazine în galeriile Real din Timişoara.
"Vom deschide un magazin şi în Bu­curesti, cel mai probabil începând cu luna sep­tembrie 2012. Avem de asemenea în plan să colaborăm cu câteva localuri repre­zen­tative din Bucureşti - restaurante, baruri, clu­buri. Primele discuţii pozitive le-am purtat deja. Urmărim să deschidem şi la Arad şi Deva încă din acest an câte un ma­ga­zin în galeriile Real", a mai spus Hein­rich Loth. El a precizat că extinderea va con­tinua şi în 2013, dar încă nu s-a hotărât unde.

Antreprenorul spunea anul trecut pen­tru ZF că investiţiile pentru demararea bu­si­nessului s-au ridicat la 800.000 de euro. Ideea lor de a face bere a apărut în urmă cu şase ani, iar ulterior cei şase au început să pro­ducă bere de casă cu o instalaţie de 20 de litri. Chiar dacă nu este o investiţie de pro­porţii, proiectul acţionarilor Bera­rium re­pre­zintă prima investiţie nouă în pro­duc­ţia de bere în ultimii ani, în con­diţiile în care închiderile de fabrici s-au ţinut lanţ odată cu scăderea con­su­mului.

Restaurantul şi grădina de vară, gata primele

Primele proiect de pe lista companiei din acest an vor fi gata în luna iulie, când se va des­chide restaurantul - be­ră­rie şi grădină de vară. În sep­tem­brie se va deschide hotelul şi cele­lalte facil­i­tăţi. Întregul complex va fi situat la ieşirea din Timişoara în direcţia comunei Moşniţa.

Totodată, compania vinde bere şi prin intermediul unui serviciu mobil, zonele unde se poziţionează fiind alese săptămânal. Aceasta nu este însă singura afacere care îşi vinde produsele prin intermediul unor servicii mobile. Recent, Daniel Căţănaş, cel care a condus timp de mai mulţi ani afacerile locale ale Wienerberger Sisteme de Cărămizi, cel mai mare producător de că­ră­mizi de pe piaţa locală, a adus pe piaţa de la noi franciza ca­fe­ne­lelor mobile Coffe Bikes, care în­seam­nă o bici­cletă pe trei roţi pe care este am­pla­sat un pu­pitru de lemn. Pe acest pu­pitru se gă­seşte un espres­sor de cafea, un stor­cător de fructe şi o maşină pentru mă­cinat cafea. Şi Radu Timiş, proprietar al CrisTim, unul dintre cei mai puternici producători de mezeluri din România, experimentează acest model de business, el intenţionând să scoată 200 de "căruţe vieneze" pe străzi prin intermediul cărora să vândă cârnaţi şi bere.

Lansează o bere fără alcool

Acţionarul Clinicii de Bere spune că a lansat deja o pâine din malţ de bere şi vrea să mai lanseze o băutură răcoritoare.
"Am lansat în Timişoara un nou produs, se numeşte Terapia Pane, o pâine integrală, fabricată din malţul de bere, rezultat din procesul de fabricaţie a berii Terapia Platin. Vom avea şi alte noi sortimente în acest an. Următorul pas va fi o băutură fără alcool, Terapia Sports, care este o băutură răcori­toare pe bază de malţ şi hamei", a mai spus Heinrich Loth. Compania vrea să mai lanseze şi o bere brună.

În România, jocurile pe piaţa de bere sunt făcute de cinci mari companii (Ursus, Heineken, Bergenbier, URBB şi Romaqua (prin brandurile Albacher şi Dorfer), firme grupate în Asociaţia Berarii României (care mai include şi alte entităţi) care în 2011 au rulat 91% din volumele totale de 17 mil. hectolitri vândute în România. Există şi câteva companii cu volume reduse de activitate. Consumul de bere s-a menţinut constant anul trecut, dar în primele două luni din 2012 au revenit pe scădere.