Afacerile Saatchi & Saatchi X s-au triplat în 2011, dar pentru acest an agenţia estimează o creştere de maxim 10%

Autor: Andreea Mindrila 03.05.2012

Saatchi & Saatchi X, agenţia de BTL din cadrul grupului de comunicare Centrade Saatchi & Saatchi a avut anul trecut o cifră de afaceri de 14 mil. lei, aproape de trei ori mai mare decât în 2010 când a fost de 5 mil. lei. Mona Opran, managing director al agenţiei spune că această creştere se datorează clienţilor noi care au intrat în portofoliul agenţiei, respectiv Petrom, Astra Zeneca, Philip Morris, Metro.

Profitul agenţiei Saatchi & Saatchi X nu a avut însă aceeaşi evoluţie ca cea a cifrei de afaceri, ba mai mult, a scăzut la de 167.000 lei, de la 196.000 lei în 2010.

"Profitul nu a avut acelaşi trend ca cifra de afaceri pentru că s-a investit foarte mult în know-how, în personal şi în clienţii noi, deoarece câştigarea unui client nou implică anumite costuri pentru înţelegerea lui şi pentru a-i oferi la timp ceea ce îşi doreşte", spune Mona Opran. Aceasta menţionează că pentru anul curent se aşteaptă la o creştere a cifrei de afaceri de 5-10%, dar şi la o majorare a profitului ca urmare a investiţiilor realizate şi a clienţilor noi din portofoliu.

Saatchi & Saatchi X s-a orientat către activarea brandurilor, iar la nivelul agenţiei domină tendinţa de investire în digital direct marketing, customer engagement şi shopper marketing. Toate acestea presupun de fapt crearea de evenimente, de zone de dialog, prin care clienţii să îşi exprime părerea despre un anumit brand şi să participe la viaţa brandului, să interacţioneze cu el.

 

Ce au făcut?

 

În acest sens, în urmă cu o lună şi jumătate a fost implementat în cadrul retailerului de tip cash & carry Metro sistemul de e-couponing Metro Touch. Prin acest sistem Metro oferă clienţilor săi oferte personalizate în funcţie de istoricul de cumpărături al acestora, realizând astfel fidelizarea clienţilor.

"Experienţa Metro în retailul direct şi experienţa de marketing a Saatchi & Saatchi X au ajutat la crearea unui sistem la care clienţii au reacţionat pozitiv pentru că acest proiect este personalizat pe nevoia clientului", spune Mona Opran.

Un beneficiu al Metro Touch, menţionează ea, în afară de fidelizarea clienţilor, este că are loc o eficientizare a costurilor, pentru că prin această investiţie se reduc foarte mult costurile de comunicare.

"Costul unei promoţii este foarte important. Prin digitalizarea promoţiilor, retailerii pot ţine sub control aceste costuri, comunicarea realizându-se la nivel electronic prin SMS, e-mail sau aplicaţii mobile pentru smart phone-uri", spune Mona Opran.

 

Pe ce servicii se axează?

 

Agenţia oferă trei categorii principale de servicii. Prima categorie este cea de shopper marketing, care presupune îmbunătăţirea procesului de cumpărare prin toate acţiunile, serviciile, proiectele realizate de agenţie direct în magazine. Exemple concrete de astfel de proiecte sunt lansarea celei mai recente campanii Milka şi platforma Metro Weekend Club.

A doua categorie de servicii oferite este reprezentată de evenimentele organizate de Saatchi & Saatchi X, care acoperă o paletă largă. Acestea variază de la evenimente corporate la cele destinate consumatorilor, de la ziua petrolistului la evenimentele de carte, de la cele organizate în puncte de vânzare (magazine) până la cele la nivel naţional cum este cazul producătorului de ţigări Philip Morris. Aceste evenimente se bazează pe "participation marketing" ceea ce înseamnă că oamenii pot interacţiona direct cu brandul.

"Pentru Petrom, cea mai mare companie din România, Saatchi & Saatchi X a organizat o platformă integrată de evenimente în cadrul Petrom City, unde lucrează 2.500 de oameni. Avem ateliere prin care ei se pot relaxa după serviciu", spune Mona Opran.

Agenţia a pregătit Semimaratonul, fiind legătura dintre Petrom, sponsorul evenimentului şi organizator şi de asemenea a finalizat o serie de 15 evenimente la nivel naţional pentru Metro Cash&Carry. Saatchi & Saatchi X pregăteşte şi evenimente pentru compania BASF destinate fermierilor, iar acestea se vor desfăşura în mijlocul câmpului.

A treia categorie de servicii oferite sunt promoţiile, dar agenţia se implică în aspecte ce ţin de creşterea distribuţiei sau intrarea pe o piaţă nouă a unui client.

 

Cine sunt clienţii?

 

Din portofoliul de clienţi al agenţiei fac parte Petrom, retailerul Metro, compania din industria farma Astra Zeneca, Visa, Enel, Toyota sau Kraft Foods.

"Am câştigat un cont nou de la Astra Zeneca, prin lansarea de către companie a unui produs din divizia cardio. În ultimii doi ani nu am pierdut niciun client, iar în prezent suntem în tatonări cu trei clienţI noi", precizează Mona Opran.

Obiectivele de business ale Saachi & Saachi Xpentru acest an sunt consolidarea relaţiei cu toţi clienţii agenţiei, câştigarea celor trei clienţi cu care sunt în tatonări, maximizarea investiţiilor realizate prin crearea de valoare adăugată prin serviciile oferite, creşterea business-ului pe partea de digital direct marketing şi pe shopper marketing.

"Nu cred că piaţa va reveni la nivelul din anii de boom. Consumul ar putea creşte, dar mai înţelept, pentru că oamenii sunt mai selectivi şi mai drastici în ceea ce priveşte calitatea pe care o primesc", este de părere Mona Opran. Ea spune că principalii competitori sunt McCann şi G2 România (Grey România), dar şi orice altă agenţie care este capabilă să aducă la viaţă un brand.