Vodafone este cel mai vizibil brand din social media din România

Autor: Madalina Cerban 04.05.2012

Cea de-a patra ediţie a Top Social Brands - clasamentul brandurilor care s-au remarcat pe parcursul lui 2011 prin campanii care au integrat inovativ în mixul de comunicare cele mai de impact strategii de social media - a fost lansată vineri, la conferinţa cu acelaşi titlu organizată de revistă Biz.

Top Social Brands 2012 reflectă gradul de implicare şi vizibilitate al brandurilor prezente în social media din România. Topul a fost realizat în urma analizării rezultatelor înregistrate de branduri în trei clasamente preliminare: topul realizat de revista Biz (45%), topul rezultat în urma voturilor exprimate de un grup de specialişti online (35%) şi topul menţiunilor pe ZeList (20%). Ediţia 2012 a clasamentului a luat în calcul o bază mai largă de branduri, ceea ce a permis pentru prima dată realizarea unui Top 50, spre deosebire de Top 10 în 2009, Top 20 în 2010, Top 30 în 2011.

Pentru al patrulea an consecutiv, Vodafone se menţine în poziţia de lider al acestui clasament. Vodafone a derulat campanii pe bloguri, Twitter (Vodafonebuzz) şi pe două pagini de Facebook (Vodafonero şi Fundatiavodafone). Printre activităţile derulate pe Facebook se numără susţinerea festivalurilor de film Anonimul şi TIFF; a Gadgeteer Awards 1 şi 2 (2011 şi 2012), a "Undercloud" (prima piesă de teatru pe Facebook). Vodafone are profil actualizat pe Wikipedia în română şi engleză, cont pe Flickr şi canal pe YouTube. A susţinut Webstock 2011, How To Web, iPhone Party, Secret Santa Party, Lady Bloggers Party. Răspunde solicitărilor clienţilor pe Facebook, prin aplicaţia Asistenta, şi pe Well, pe Twitter, pe forumul Vodafone şi pe principalele forumuri din ţară. Are unul dintre primele conturi pe Pinterest din România.

Vodafone este urmat în Top Social Brands 2012 de Petrom şi Pepsi, un brand nou intrat în clasament, direct pe locul al treilea.

Un salt spectaculos a avut şi Danone, care a urcat de pe 25 (în clasamentul de anul trecut) pe locul al cincilea, la ediţia de anul acesta a topului. Ocupantul locului patru în Top Social Brands 2012 este Orange, care a crescut trei poziţii faţă de anul trecut.

Danone este urmat în acest top de Nokia, Heineken, BCR, Ford şi Avon.

Clasamentul continuă cu Samsung, Rom Autentic, Romtelecom, Ursus, ING, Microsoft, KLM, Berea Desperados, Bitdefender, LG, Cosmote, Bergenbier, Nivea, Nescafe, Doncafe, Siemens, Timişoreana, Dacia, BMW, Grolsch, Renault, Gusto, Nissan, Citroen, Tuborg, Domo, Gillette, Toshiba, Western Union, Hochland, Maggy, Groupama, HTC, OMV, HP, Oriflame, Garnier, L' Oreal, Electrolux şi Farmec.

Selecţia brandurilor s-a făcut pe baza clasamentului de anul trecut şi a nominalizărilor transmise de principalele agenţii interactive şi de comunicare existente pe piaţa românească. Criteriile de selecţie au ţinut cont de activităţile desfăşurate în social media în intervalul ianuarie 2011 - februarie 2012. Nu au fost luate în calcul produse media, produse online sau activităţi de autopromovare desfăşurate de agenţiile de comunicare.

Revista Biz, lansată în anul 2000, are o apariţie bilunară. Publicul ţintă al revistei este format din manageri cu vârste între 25 şi 45 de ani. Tirajul revistei este de 10.000 de exemplare pe număr, auditate BRAT, dintre care 4.600 sunt abonamente.