Directorul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Craiova (PDL) a demisionat

Autor: Roxana Vladasel 08.05.2012

"Este normal ca, după căderea guvernului, noi, cei numiţi în funcţie de acel guvern, să plecăm odată cu echipa de la nivel central. Cred că este momentul să părăsesc această instituţie, să-mi dau demisia, având în vedere că am fost numit în această funcţie", a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, consilierul judeţean Ştefan Stoica, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Candidatul PDL la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean Dolj susţine că, pe parcursul celor trei ani în fruntea DRDP Craiova, a reuşit să atragă fonduri europene în valoare de peste 215 milioane de euro pentru reabilitarea unor drumuri naţionale importante din judeţul Dolj, dar şi pentru construcţia infrastructurii conexe podului Calafat-Vidin.

"Toate aceste proiecte în derulare au fost realizate datorită muncii întregii echipe din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri şi subliniez faptul că nu le-am fi pus în practică fără susţinere guvernamentală", a spus Stoica.

Consilierul judeţean a precizat că lucrările pe cele două tronsoane ale DN 56 Craiova-Calafat, având lungimea de 84 de kilometri, au fost deja demarate, iar reabilitarea DN 6 Craiova-Alexandria se află într-un stadiu avansat de execuţie.

"Termenul de execuţie pentru reabilitarea DN 6 Craiova-Alexandria este mai 2013, însă, având în vedere că firma constructoare a ajuns deja la jumătatea lucrării, estimăm că reabilitarea se va încheia la finalul acestui an", a spus Stoica.

Candidatul PDL la funcţia de preşedinte al CJ Dolj a anunţat că la finalul acestei luni vor începe lucrările la centura Sud Craiova.

"Această centură va tranzita Pieleşti, Cârcea, Malu Mare şi va ajunge la Podari. Practic, vom scoate traficul greu din oraş şi vom scăpa locuitorii Craiovei de disconfortul creat de poluare", a mai spus Stoica.

La rândul său, viceprimarul Mărinică Dincă, candidatul PDL la funcţia de primar al Craiovei, a declarat că centura de sud a Craiovei vine să completeze strategia de dezvoltare a Craiovei, din cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, degrevând Craiova de traficul greu, care generează poluare.

"În momentul de faţă acest trafic intră în Craiova, pe de o parte, pe strada Caracal şi traversează cartierul Valea Roşie şi, pe de altă parte, pe Calea Severinului şi Pelendava. Ştim că locuitorii acestor zone sunt deranjaţi de praful şi zgomotul generat de acest trafic însă, odată cu finalizarea lucrărilor la centura de sud, traficul greu va fi preluat de această variantă de ocolire, iar bulevardul Râului şi strada Pelendava vor fi refăcute din bani europeni. Ca atare, există o imagine de ansamblu a dezvoltării Craiovei în următorii patru ani", a spus Mărinică Dincă.

Viceprimarul a declarat că centura de sud a Craiovei, la fel ca orice proiect de infrastructură, va atrage investitori în Craiova şi va întări mediul de afaceri din oraş, ducând la dezvoltarea municipiului.

"Programul Integrat de Dezvoltare Urbană, prin care sunt atrase fonduri europene, este doar primul pas în acest sens, însă marea provocare este perioada 2014-2020, pentru care bugetul se discută discută acum. Bătălia este să iei banii, dar mai ales să ştii să-i repartizezi pentru refacerea străzilor, troturarelor şi pentru amenajarea de parcări", a mai spus Dincă.

Consilierul judeţean Ştefan Stoica a declarat că singurul drum naţional din judeţ pe care încă nu au început lucrări de reabilitare este Craiova-Bechet, pentru care există însă finanţare din partea Băncii Europene de Investiţii, iar lucrările vor fi începute până la sfârşitul anului.

Potrivit acestuia, podul Calafat-Vidin va fi operaţional până la sfârşitul anului.

"Acest pod reprezintă o şansă foarte mare pentru sudul judeţului şi va atrage foarte multe investiţii în zonă. Partea românească s-a ţinut de termene însă partea bulgară a avut întârzieri şi a obţinut o derogare pentru a finaliza podul până la sfârşitul acestui an", a mai spus Stoica.