Capitala are stadion de 200 mil. euro, dar tramvaiele deraiază

Ziarul Financiar 10.05.2012

Bucureştiul a construit un stadion de 200 de milioane de euro, însă nu a investit niciun ban în tramvaie, trei sferturi dintre ele fiind cu durata de viaţă depăşită. În prima dimineaţă de după terminarea finalei Europa League, Capitala a revenit cu picioarele pe pământ după ce patru tramvaie au fost implicate într-un accident în Pasajul Lujerului pe linia de tramvai 41. În urma acestui accident trei persoane au fost rănite grav, iar alte 34 au traumatisme şi fracturi, potrivit Mediafax. Evenimentul arată lipsa de prioritizare la nivelul Primăriei Capitalei atunci când vine vorba de investiţii.

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane, o fabrică de tramvaie din Arad, a declarat într-un interviu pentru ZF la sfârşitul anului trecut că până acum autorităţile nu au organizat nicio licitaţie pentru achiziţia de tramvaie.


Primarul Sorin Oprescu a cerut ieri ca o comisie de anchetă formată din reprezentanţi ai municipalităţii şi ai RATB să verifice dacă au fost respectate normele de reparaţii şi întreţinere a tramvaielor implicate în accidentul din Pasajul Lujerului.


Parcul de tramvaie al RATB cuprinde 507 garnituri, care circulă pe 241 de kilometri de linie dublă. Un tramvai bucureştean realizează zilnic în medie 207 kilometri, în jur de 900.000 de persoane circulând zilnic cu tramvaiul, conform RATB.

Blestemul liniei 41

Gândul a făcut o istorie a evenimentelor petrecute în ultimii zece ani pe linia tramvaiului 41. Această linie a fost construită în 1981, însă a devenit prima linie de "metrou uşor" din România pe 21 octombrie 2002. Tramvaiul 41 leagă cartierul Ghencea de Casa Presei Libere, trecând peste Podul Grant şi cartierele Crângaşi şi Drumul Taberei.

  • La doar câteva ore de la inaugurarea oficială pe 21 octombrie 2002, o garnitură 41 a accidentat un copil pe Podul Grant.

  • În iunie 2003 linia lui 41 face prima victimă. Un tânăr şi-a pierdut viaţa după ce a fost lovit de un tramvai 41 pe strada Turda.

  • În iulie 2003 o pensionară este lovită de tramvai după ce a traversat pe roşu.

  • Patru zile mai târziu, pe 25 octombrie, au avut loc două accidente în aceeaşi zi pe această linie.

  • În 2006 un tânăr care a încercat să se sinucidă pe linia tramvaiului 41 a rămas blocat în interiorul unui stâlp de susţinere a reţelei electrice.

  • În martie 2007 un bărbat a fost grav rănit după ce a fost acroşat de tramvai.

  • Într-una din primele zile ale anului 2008 tramvaiul 41 a deraiat în dreptul pieţei Moghioroş.

  • În martie 2008 un şofer a cedat nervos pe linia lui 41. Exasperat din cauza aglomeraţiei de pe Podul Grant el s-a urcat cu o maşină de teren pe linia de tramvai, însă a rămas blocat între şine.

  • În luna ianuarie a acestui an o maşină s-a răsturnat cu roţile în sus în dreptul stadionului Ghencea.

  • Două luni mai târziu, Cătălin Nistor, poreclit "Înţepătorul din 41", a întepat mai multe femei care circulau cu acest tramvai, folosind ace sau agrafe de birou.