Peste 2.000 de precomenzi pentru jocul video Diablo III

Autor: Bogdan Alecu 15.05.2012

Peste două milioane de precomenzi şi 8.000 de de magazine la nivel mondial care au organizat special evenimente de lansare pentru cea de-a treia parte a seriei Diablo. În România, eMag şi PC Garage, magazinele online care au demarat o campanie de precomenzi au strâns până în seara lansării de 14 mai peste 2.000 de clienţi.

“Până la sfârşitul zilei de 14 mai am înregistrat peste 1.500 de precomenzi pentru Diablo III. Estimăm că noul joc PC va avea o cotă de piaţă de 20% în acest an”, a declarat Lucia Ciuca, director marketing eMag.

La PC Garange precomenzile pentru Diablo III au început a fi înregistrate încă de anul trecut, până aseară înregistrându-se aproximativ 600 de clienţi.

În cadrul evenimentului de lansare în showroomul eMag peste 1.000 de persoane au venit pentru a se afla printre primii posesori a celei mai noi ediţii. Anterior, cei mai mulţi vizitatori au fost în momentul lansării jocului online World of Warcraft când 500 de oameni au fost în showroom.

Astfel de evenimente sunt de obicei rar întâlnite în cazul unor jocuri, şi mai mult în cel al sistemelor de operare sau gadgeturilor Apple.

Alături de eMag şi retailerul Flanco a organizat un eveniment de lansare dedicat Diablo III, în magazinul din mallul Afi Controceni fiind prezenţi câteva sute de persoane interesate de achiziţa jocului.

“La nivelul întregii pieţe, anul trecut s-au vândut aproximativ 350.000 de jocuri, iar pentru anul acesta estimăm că piaţa se va menţine la acelaşi nivel, în timp ce Diablo III va fi cel mai vândut joc video în România. În ceea ce priveşte piaţa de jocuri, aceasta se va situa la circa 13-14 mil. euro”, a spus Gabriel Pereş, director de vânzări Flanco. Cel mai bine vândut joc al tuturor timpurilor în reţeaua Flanco a fost seria World of Warcraft, joc lansat ca şi Diablo tot de compania Blizzard.

Odată cu lansarea de noi jocuri, magazinele online se aşteaptă şi la o creştere a vânzărilor de componente, pe măsură ce gamerii doresc să realizeze un upgrade al computerului.

„Pentru acest trimestru estimăm o revigorare majoră a categoriei de componente şi o creştere a vânzărilor cu 30% mai mult decât în al doilea trimestru din 2011 mulţumită lansărilor Diablo III, dar şi a noii serii de procesoare Ivy Bridge de la Intel şi a noilor plăci video nVidia”, a spus Mădălina Stănescu, marketing&PR manager în cadrul PC Garage.

Odată cu Diablo III au fost lansate şi o serie de accesorii precum căşti audio, periferice sau mausepad-uri tematice, toate stocurile acestora fiind epuizate în câteva ore de la lansarea jocului. Până acum, cel mai bine vândut joc la eMag a fost Fifa 2012.

Lansarea de noi jocuri atrage după sine şi o creştere a vânzărilor de componente, pe măsură ce gamerii doresc un computer mai puternic pentru a atinge cele mai noi cerinţe în domeniu. “În ultima perioadă am avut întradevăr o creştere pe componente, totuşi ne aşteptăm ca această creştere să continue mai ales în perioada următoare”, a spus directorul de marketing al eMag.

Valoarea medie de achiziţie a unui gamer la PC Garage ajunge şi la 800 de lei pentru o combinaţie de joc, căşti şi tastatură, potrivit oficialilor. Aceştia estimează că vor vinde peste 2.000 de jocuri în acest an, dintre care o treime va fi reprezentată de Diablo III cu peste 700 de unităţi. anul trecut magazinul online a vândut aproximativ 1.500 de jocuri, topul fiind dominat de Sarcraft II, urmat de FIFA, Call of Duty şi Battlefield3.