Lenovo a vândut computere de peste 10 milioane de euro în T1 pe piaţa locală

Autor: Bogdan Alecu 16.05.2012

Vânzările de computere pe piaţa locală au depăşit cu aproape 40% estimările pentru primul trimestru al acestui an, atingând un nivel de aproape 170.000 de unităţi faţă de 130.000 de unităţi estimate iniţial, potrivit statisticilor firmei de cercetare IDC citate de oficialii Lenovo.

"Piaţa de PC-uri a mers mult mai bine decât estimările în primul trimestru în ceea ce priveşte vânzările pe piaţa locală. În total până la finele anului se estimează o creştere de 10% a pieţei în acest an", a spus Aurel Neţin, director general al Lenovo România, Bulgaria şi Moldova.

El a subliniat că trendul ascendent va continua în acest an, pe măsură ce sunt anunţate mai multe noutăţi în industria IT&C. "Creşterea din acest an vine în contextul în care în acest an sunt trei evenimente importante în IT - Intel lansează o nouă generaţie de procesoare, ultrabookurile devin un "must" pentru multă lume şi va urma şi lansarea Windows 8. Românii sunt iubitori de tehnologie", a spus Aurel Neţin.

La nivelul primului trimestru Lenovo a atins o cotă de piaţă de 9,9%, în creştere faţă de perioada similară a anului trecut, echivalentul a peste 10 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 600 de euro pentru fiecare laptop sau desktop vândut.

Lenovo în parteneriat cu Eurosoft Computers a deschis în centrul Capitalei, pe B-dul Unirii, Lenovo Exclusive Store, primul magazin dedicat în exclusivitate produselor brandului, cu o suprafaţă de retail de 70 mp, dintr-un total de 130 mp. Deschiderea acestuia vine după ce în noiembrie 2010 HP a inau­gurat un Concept Store în mallul Plaza România, în parteneriat cu Altex, în timp ce în martie iStyle a deschis în mall-ul Băneasa Shopping City cel mai mare magazin Apple din sud-estul Europei, cu o suprafaţă de retail de 160 mp, restul magazinelor existente fiind de dimensiuni mult mai mici.

"Planul nostru este să deschidem încă cinci magazine Lenovo Exclusive în ţară, dar în varianta mai redusă în dimensiuni, de 50 mp. Deocamdată noul magazin trebuie să «dovedească». În funcţie de rezultate vom deschide şi altele", a spus Neţin.

Anul trecut Lenovo a deschis un magazin sub brand propriu în zona comercială din Sofia. "Vânzările aceluia sunt de 100-150 de computere pe lună. Dar şi acela nu era doar un magazin. Dacă ar face numai vânzare, ar fi o problemă de supravieţuire. Dacă ştie să targheteze şi partea de small&medium şi large acount şi service, atunci da", a subliniat Aurel Neţin.

Preţul mediu al unui desktop sau laptop vândut într-un magazin Lenovo Exclusive este unul ca în oricare alt magazin, fiecare având propria politică de preţuri, acestea având spre comercializarea întreaga gamă de computere, de la cele mai ieftine la cele de business.