Petrom, 2021: Cum ar putea arăta cea mai mare companie din România în următorii 10 ani
Petrom, cea mai mare companie din România, pregăteşte o strategie pentru următorul deceniu, iar documentul va fi prezentat în vara acestui an, potrivit celor mai recente informaţii disponibile. Analiştii din sector spun că şi în 2021 activitatea Petrom se va concentra pe explorarea şi producţia de hidrocarburi, dar estimează că firma va avea o prezenţă cu circa 25% mai suplă pe partea de benzinării, nefiind excluse exit-uri din pieţe precum Bulgaria sau Serbia. Totodată, investiţiile în domeniul energiei electrice ar putea continua, scrie revista Business Magazin.
Modul în care Petrom îşi vede dezvoltarea până în 2021 are puterea de a modela pieţe întregi, fie că este vorba de petrol, gaze naturale sau mai nou energie electrică. Câteva indicii despre schimbările care vor avea loc au fost prezentate de anul trecut.
Structura din 2021
"În cazul Petrom, la finalul lui 2011 structura companiei bazată pe valoarea activelor nete arăta astfel: 68% pe partea de explorare şi producţie, 11% pe gaze şi energie şi 18% pe rafinare şi marketing. În 2021 cred că aceasta se va schimba: explorarea şi producţia cel mai probabil vor deţine tot două treimi din portofoliu, gazele şi energia ar putea ajunge la 20%, iar restul va fi rafinare şi marketing", spune Tamas Pletser, analist pe segmentul de petrol şi gaze din cadrul ING. Practic, rafinarea şi marketingul, adică reţelele de benzinării, ar urma să fie un segment destul de afectat de noua strategie a Petrom.
În prezent, compania mai deţine o singură unitate de procesare a petrolului, Petrobrazi, după ce anul trecut a închis Arpechim, iar la finalul primului trimestru avea 792 de benzinării, cele mai multe în România, dar şi în pieţe precum Bulgaria sau Serbia, acolo unde Petrom a intrat prin preluarea unor unităţi din portofoliul OMV. Dacă rafinăria pare protejată de planul OMV privind vânzarea unor active de un miliard de euro în trei ani, benzinăriile ar putea face obiectul unor tranzacţii.
Citiţi mai mult despre cum ar putea arăta cea mai mare companie din România în următorii 10 ani în revista Business Magazin.