Recaş: Exporturile şi evenimentele ar putea creşte afacerile cu 20%

Autor: Laurentiu Cotu 23.05.2012

Producătorul de vin Cramele Recaş, afacere deţinută de familiile Cox, Gheorghe Iova şi Ioan Georgiu, crede că anul acesta afacerile vor creşte cu circa 20%, în contextul în care vânzările prin crame se mişcă bine, piaţa de evenimente a început să dea semne de revenire, iar exporturile ar putea fi mai mari cu 30%, vinurile Recaş putând fi cumpărate încă de anul trecut de pe rafturile Tesco şi Sainsbury din Anglia.

Chiar din primele trei luni ale anului vânzările companiei au crescut cu 17%, până la 4 milioane de euro, la acest rezultat având o contribuţie şi o campanie de rebranding a unui sortiment de vinuri. Compania a finalizat anul trecut cu încasări de 18 mil. euro.

"Am încheiat primul trimestru cu o cifră de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro pe întreg grupul Cramele Recaş, evoluţia pozitivă a afacerilor în această perioadă datorându-se răspunsului favorabil al pieţei la rebrandingul gamei Castel Rock în Castel Huniade", a declarat pentru ZF Transilvania Ciprian Roşca, director comercial Cramele Recaş.

Recaş este unul dintre cei mai mari producători de vinuri din România, având 970 de hectare de viţă-de-vie în judeţul Timiş. Afacerile sunt derulate prin intermediul a trei companii: Cramele Recaş (care deţin crama), Cramele Recaş Prod (care deţin via) şi Cramele Recaş Group (care se ocupă de comerţ şi distribuţie).

Castelul Rock s-a transformat în Huniade

Compania a lansat recent o nouă gamă de vinuri, Castel Huniade, care, potrivit reprezentanţilor Recaş, a apărut din necesitatea de a face un rebran­ding la Castle Rock, care avea peste 10 ani. Gama cu­prin­de 4 vinuri albe, un vin roze şi trei vinuri roşii. Com­pania ar vrea să vândă peste 600.000 de sticle din această gamă.

În ceea ce priveşte evo­luţia pieţei vi­nu­lui în primul tri­mes­tru, conducerea Re­caş spune că s-a consta­tat o stabilizare a aces­teia pe anumite segmente.

"Vânzarea vinului din categoria crame a crescut. Totodată, sesizăm înmulţirea evenimentelor din locaţiile HoReCa, ceea ce înseamnă un plus pentru consumatorul cultivat sau în devenire", a spus Roşca.

Recaş se numără printre cei mai mari exportatori de vin de pe piaţa locală, în condiţiile în care aproximativ 40% din livrări se fac la export în state precum Marea Britanie, SUA, Japonia, Suedia, Canada, Estonia, Slovacia. Anul trecut exporturile companiei au crescut cu 130%, iar pentru anul în curs conducerea Cramele Reacaş şi-a propus creşterea cu 30% a vânzărilor la export. Cea mai mare piaţă externă este Marea Britanie.

Recaş la Tesco

Capacitatea anuală de producţie Recaş ajunge în prezent la 12 milioane de litri de vin, iar din punct de vedere logistic, compania este prezentă în toată ţara, principalul punct de lucru fiind în Recaş. Compania are în portofoliu branduri precum Schwaben Wein, Castel Huniade, Frunza (în retail) sau Cocoşul, La Putere, Sole, Solo Quinta, Cuvee Uberland (produse premium în HoReCa şi magazine specializate). Compania importă şi vinuri precum Masi, Planeta, Piccini (Italia), Robert Mondavi (California), Louis Latour (Burgundia), dar şi altele.

Cramele Recaş a început anul trecut un parteneriat cu Tesco, unul dintre cei mai mari retaileri din lume, care nu este însă prezent pe piaţa locală. În 2011 compania a vândut 1 mi­lion de sticle, iar anul acesta Recaş ar vrea să vândă 1,2 mil. sticle către retailerul britanic. Vinul de Recaş ajunge în Tesco la preţuri de 5,99 lire/sticla, potrivit datelor com­pa­niei. În UK, compania mai este prezentă şi în lanţul Sainsbury.