Nycomed vrea să ajungă în top 20 companii farma

Autor: Ioana David 23.05.2012

Nycomed România, divizia locală a companiei farma­ceutice elveţiene Nycomed, are în vedere atingerea unei cifre de afaceri de 13 mil. euro la finalului anului financiar 2012 (care se termină la 31 martie 2013), în creştere cu 10,5% com­pa­rativ cu rezultatele exerciţiului financiar anterior. Creşterea vine atât din lansarea de noi produse, cât şi din portofoliul existent.

Compania va lansa la finalul acestui an un produs din seg­men­tul de cardiologie, iar apoi în 2013 produse oncologice. Totodată, în dezvoltare compania are peste 20 de produse ce urmează să vină pe piaţă. Cele 20 de produse se referă atât la portofoliul propriu al companiei elveţiene, cât şi la cel al acţionarului majoritar, grupul japonez Takeda.

Japonezii, cu afaceri de peste 15 mld. euro în 2010, au preluat Nycomed anul trecut de la patru fonduri de investiţii în urma unei tranzacţii inter­na­ţionale prin care şi-au asigurat accesul pe mai multe pieţe europene. Odată cu această tran­zacţie, Takeda a urcat de pe locul 16 pe locul 12 în topul celor mai mari producători mondiali de medicamente.

În România, achiziţia nu a produs schimbări în topul jucă­torilor, deoarece Takeda nu era prezentă. Schimbările vor viza însă numele companiei.

"Devenim Takeda România din iulie", a spus Lavinia Oprea, directorul general al companiei.

Pe piaţa locală, Nycomed are 70 de angajaţi, iar anul trecut s-a situat pe locul 37 în topul celor mai mari jucători din do­meniu. Aproximativ 17% din cifra de afaceri a companiei este generată de produsele care se eliberează fără prescripţie (OTC-urile), printre acestea numărându-se şi Multi-Sanosvit.

Potrivit datelor de pe site-ul Aenţiei Naţionale a Medica­men­tului (ANM), în portofoliul Nycomed se mai găsesc Dyspex, Pantosal (pentru ulcer), dar şi altele.

"În 2017 ne-am propus să fim în top 20 companii din România, ceea ce va însemna un prag minim de 40 de milioane de euro vânzări nete", a mai spus Lavinia Oprea.

Piaţa de medicamente a crescut cu 21,6% în primele trei luni ale acestui an comparativ cu perioada similară din 2011, atingând valoarea de aproape 3 mld. lei (672 mil. euro), potrivit datelor companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim România.