Romcarbon Buzău merge pe o creştere de 20% a afacerilor

Autor: Laurentiu Cotu 24.05.2012

Producătorul de mase plastice Romcarbon Buzău (ROCE), controlat de investitori taiwanezi, mizează în acest an pe o cifră de afaceri de peste 128 mil. lei (29 mil. euro), în creştere cu 20% faţă de anul trecut.

"Bugetul de investiţii pentru 2012 depăşeşte 23 milioane de lei", au declarat pentru ZF Transilvania reprezentanţii companiei Romcarbon.

Compania a obţinut în 2011 afaceri totale de 107 mil. lei (circa 25 mil. euro) şi un profit net de 2,7 mil. lei (630.000 de euro). În acest an, taiwanezii aşteaptă un câştig net de 650.000 de lei (150.000 de euro) de la fabrica de mase plastice din Buzău.

Compania din Buzău produce filtre de aer, ulei şi filtre de combustibil pentru autoturisme, autocamioane, tractoare, filtre pentru instalaţii industriale, echipamente de protecţie a căilor respiratorii, măşti împotriva gazelor, produse prelucrate din polietilenă, polistiren expandat (tăviţe, caserole) şi PVC, saci din polipropilenă.

Compania a realizat în primul trimestru al anului o cifră de afaceri de 31,8 mil. lei (circa 7 mil. euro), mai mare cu 13,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când rulajul s-a plasat la 28 mil. lei (6,5 mil. euro).

Principala piaţă de desfacere a produselor Rom­carbon este piaţa internă, în condiţiile în care vânzările la export ale companiei ajungeau anul trecut la circa 18% din totalul cifrei de afaceri. În acest an, compania inten­ţionează să scadă la 14% ponderea vânzărilor la export.

Pe piaţa externă, Romcarbon colabora anul trecut cu diferite firme din Bulgaria, Republica Moldova, Croaţia, Malta, Israel, Grecia, Polonia, Serbia, Germania, Italia, Albania, Belgia sau Olanda.

Principala piaţă pe care compania activează în prezent este cea a filtrelor auto şi industriale. Principalii clienţi ai Romcarbon pe această piaţă sunt Giramex Mioveni, Clio Comserv, Tehnodinamic, Autocolor, Chevron România sau Liquid Technology.

În ceea ce priveşte filtrele industriale produse de Romcarbon, acestea sunt vândute direct către diverse companii precum OMV Petrom, Rompetrol Logistics sau Max Streicher.

Dacă anul trecut bugetul de investiţii Romcarbon a fost de 20,5 mil. lei (4,7 mil. euro), compania şi-a planificat pentru acest an investiţii totale de aproape 23,3 mil. lei (peste 5 mil. euro). Romcarbon avea la finele anului trecut 674 de angajaţi, iar pentru acest an şi-a propus să crească personalul până la 720 de oameni. Totodată, salariul mediu net în companie va creşte în acest an la 935 lei, de la 908 lei în 2011.