Genpact a recrutat peste 250 de oameni şi mai caută încă 150 pentru Cluj şi Bucureşti

Autor: Laurentiu Cotu 27.05.2012

Furnizorul de servicii de business şi soluţii tehnologice de tip BPO (Business Process Outsourcing) Genpact România a recrutat de la începutul anului şi până în prezent peste 250 de oameni în centrele din Cluj şi Bucureşti, în special pentru posturi în contabilitate primară şi servicii clienţi, dar şi pe poziţii de middle management şi project management.

Compania a anunţat că va continua campania de recrutare, fiind disponibile în momentul de faţă peste 150 de joburi în domeniul financiar şi contabilitate (care variază de la posturi entry level de contabilitate primară până la posturi complexe de analiză şi raportare). Totodată, Genpact România angajează oameni în zona de customer service, back-office şi support tehnic, iar pe partea de middle management compania caută manageri de echipă, manageri de proiect şi specialişti în finanţe şi audit. În prezent, numărul angajaţilor Genpact România a ajuns la peste 1.900, conform celor mai recente informaţii furnizate de companie. "Persoanele pe care le recrutăm sunt de obicei tineri absolvenţi care doresc să înceapă o carieră într-o companie multinaţională. Observăm din ce în ce mai mulţi tineri care se implică în activităţi de voluntariat şi care încearcă să-şi extindă experienţa sau cunoştinţele dincolo de pregătirea academică", a declarat pentru ZF Transilvania Ioana Mihalache, Europe recruitment manager Genpact.

Reprezentanţii companiei spun că, în ceea ce priveşte piaţa de middle management şi specialişti, candidaţii sunt bine pregătiţi şi acordă o atenţie sporită dezvoltării competenţelor prin cursuri sau certificări.

"Dificultăţile pe care le întâmpinăm în găsirea personalului necesar sunt legate foarte mult de specificul activităţii Genpact. Pentru că lucrăm numai cu clienţi străini, cerinţele pe care le avem de la candidaţii noştri prevăd cunoaşterea limbii engleze, plus încă o altă limbă de circulaţie europeană la nivel avansat, pentru a putea trece de etapele selecţiei", a spus Mihalache.

Conform unor informaţii anterioare furnizate de Genpact, procesul de recrutare în cadrul companiei constă în cinci runde eliminatorii: testarea cunoştinţelor de limbi străine, testul tehnic pentru evaluarea cerinţelor specifice jobului, discuţia cu un reprezentat al de partamentului de resurse umane, interviul cu managerul direct (pentru a se evalua modul de adaptare a candidatului în cadrul echipei, în relaţia cu clientul, cerinţele operaţionale şi valoarea adusă echipei), iar la final candidatului îi va fi prezentat modul de lucru.

Pentru poziţia de IT Helpdesk Agent în cadrul furnizorului de soluţii de tip BPO Genpact, spre exemplu, candidatul trebuie să fie absolvent de facultate sau student, să vorbească fluent în limba germană, dar să ştie şi engleză, să aibă bune abilităţi de comunicare şi de operare pe calculator. Din această poziţie, el va oferi asistenţă tehnică prin telefon sau prin e-mail clienţilor şi va trebui să accepte un program în mai multe schimburi.

"În acest an observăm că piaţa muncii a devenit mai flexibilă, în sensul că profesioniştii sunt mult mai deschişi la propunerile de schimbare a jobului, în condiţiile în care, în anii trecuţi tendinţa era de a rămâne la locul de muncă existent, care le oferea stabilitate şi confort. Piaţa muncii va deveni din ce în ce mai deschisă anul acesta, candidaţii fiind interesaţi să lucreze pentru companii în creştere, unde pot să se dezvolte profesional", a afirmat Ioana Mihalache.

Un angajat din outsourcing de pe o poziţie de entry-level câştiga anul trecut, în medie, 1.200 de lei (285 de euro) net pe lună, iar salariul putea creşte până la 1.600 de lei (380 de euro) net pe lună dacă mai cunoaşte o limbă străină în afară de engleză (şi creşte progresiv cu cât e limba mai "exotică"), potrivit unor informaţii anterioare de la firmele de recrutare.