Piaţa de publicitate online a fost de 22 milioane de euro anul trecut

Autor: Adrian Seceleanu 28.05.2012

Piaţa de publicitate online din România a înregistrat anul trecut o valoare de 91,8 mil. lei (21,7 mil. euro), potrivit unui studiu realizat de PwC România şi asociaţia IAB România, care se bazează pe datele furnizate de 22 de companii, care reprezintă un număr de aproximativ 1.400 de site-uri româneşti.

Studiul PwC şi IAB ("Romanian Online Advertising Study"- ROADS) nu include veniturile tuturor jucătorilor locali şi nici pe cele ale unor jucători internaţionali precum Google sau Yahoo!, care refuză să publice informaţii despre businessul din România.

"La nivelul întregului an, dinamica veniturilor din publicitate online pentru toate companiile participante la studiu a cunoscut o creştere de 7% comparativ cu 2010. Cu toate acestea, raportat la grupul de referinţă veniturile din 2011 au scăzut cu 7,3% comparativ cu 2010", potrivit datelor din studiu. Cele mai mari sume investite în publicitatea online anul trecut au venit de la companiile telecom.

"Este puţin îngrijorător faptul că grupul de referinţă a înregistrat o scădere faţă de 2010, acesta fiind format preponderent din publisheri români. Am putea pune aceasta scădere pe seama recesiunii (…), însă este cel puţin la fel de posibil ca o parte din bugetele de publicitate online să se fi redirecţionat către companiile internaţionale, care nu se numără printre cei care raportează cifre pentru ROADS" a declarat Cristian Petriceanu, Preşedintele IAB Romania.

"În condiţiile în care piaţa media se confruntă încă cu o situaţie dificilă, în ciuda reducerii numărului publicaţiilor scrise, care ar fi trebuit să ducă la o suplimentare a veniturilor pentru cele rămase, piaţa publicităţii online a înregistrat totuşi o creştere de 7 procente în 2011. Ritmul de dezvoltare al pieţei publicităţii online ar putea părea moderat. Dacă însă îl comparăm cu situaţia existentă în 2007, primul an pentru care PwC România a derulat studiul ROADS pentru IAB România, observăm că ritmul mediu anual de creştere al valorii raportate a pieţei a fost de 21,2%", a declarat Ruxandra Băndilă, Director, Marketing, Comunicare şi Business Development, PwC România.