În turism noi nu trebuie să câştigăm competiţia cu alţii, trebuie să o câştigăm cu noi, spune ministrul turismului

Autori: Szasz Jutka , Dan Lungu 01.06.2012

Eduard Hellvig a declarat la Alba Iulia, răspunzând la întrebarea când va reuşi România să recupereze terenul pierdut în faţa Bulgariei, că nu trebuie să ne uităm la ce fac alţii, ci "trebuie să avem capacitatea să înţelegem că trebuie să fim perfecţi ca ceilalţi să vină la noi", transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Noi nu trebuie să câştigăm competiţia cu alţii, trebuie să câştigăm competiţia cu noi, cu mentalităţile noastre, cu comportamentul nostru şi cu capacitatea noastră de a înţelege că ne aflăm într-un spaţiu competitiv, într-un spaţiu european în care cine are cele mai bune servicii, cine are cele mai bune costuri, cine are cea mai bună infrastructură acela va reuşi. Nu ţine de a ne uita la alţii ce fac, ci ţine de noi să avem capacitatea să înţelegem că în primul rând trebuie să fim perfecţi ca ceilalţi să vină la noi şi vă garantez că dacă lucrurile astea o să le îndeplinim şi turiştii bulgari vor veni în România şi turiştii austrieci vor veni în România", a spus Hellvig.

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului a adăugat că un singur lucru contează în industria de turism, respectiv competiţia internă şi "ceea ce vrem să facem mai departe".

"Nu există decât un singur lucru în ceea ce înseamnă industria de turism: competiţia permanentă între noi şi ceea ce vrem să facem noi mai departe. De aceea am zis că este foarte important ca în sistemul de turism să se introducă sistemul de competitivitate şi de competiţie internă pentru că cu cât vom avea capacitatea să creăm instrumentele de competiţie în industria de turism cu atât serviciile şi gradul lor de acceptabilitate în rândul populaţiei vor creşte. Nu trebuie să ne uităm niciodată la ce fac alţii, în primul rând trebuie să ne uităm la noi dacă avem într-adevăr capacitatea şi posibilitatea să facem un turism adevărat performant", a spus Hellvig.

Potrivit sursei citate, România are potenţial pe o serie de domenii turistice de nişă, dând exemplu turismului cultural, turismului eco sau turismului medical.

"De aceea, vorbesc de turism de nişă, de aceea vorbesc de turism cultural, de aceea vorbesc de turism specific eco, de aia vorbesc de turismul medical. Sunt componente pe care le putem acoperi dacă avem determinare, competenţă, pregătire şi tot ceea ce presupune elemente de competiţie în relaţia cu piaţa. Atâta timp cât lucrurile astea nu le rezolvăm la nivelul nostru, să ştiţi că indiferent de câte politici naţionale o să realizăm, competiţia o să o pierdem", a afirmat Hellvig.