Ford Focus 1,6 EcoBoost: aproape „hot-hatch“

Autor: Bogdan Alecu 06.06.2012

Motorul de 1,6 litri EcoBoost de 150 CP reprezintă pentru moment cea mai sportivă versiune a Ford Focus în condiţiile în care versiunea de 183 CP nu este disponibilă pe piaţa locală, iar ST-ul, versiunea "hot-hatch" a compactului, nu este încă oficial lansată.

Motoarele EcoBoost reprezintă "răspunsul" ame­ri­canilor la dominaţia dieselurilor pe piaţa europeană. Mai mult, momentan motoarele diesel care echipează au­to­mobilele Ford vândute în Europa sunt de origine PSA - Peugeot Citroën şi implicit trebuia căutată o alternativă. Designul exterior a înregistrat o bună evoluţie în special la nivelul părţii frontale. Când vezi un Focus venind spre tine în oglinda retrovizoare, ştii că este un Focus. Sunt farurile de zi cu tehnologie LED, grila superioară a radiatorului care acum prezintă aceeaşi linie orizontală ca şi la Mondeo facelift.

La vechiul Focus probabil cea mai mare dezamăgire în ceea ce priveşte interiorul o aveai când vedeai displayul monocrom minuscul dintre ceasurile de bord. Acum Focus dispune de două ecrane, unul între ceasuri, controlat de butoanele de pe partea stângă a volanului şi care reprezintă computerul de bord, şi altul poziţionat în partea superioară a consolei centrale, controlat de butoanele din partea dreaptă. Aşa cum am amintit, volanul reprezintă şi el o altă revoluţie în sine.

Am condus noul motor pe benzină EcoBoost 1,6 litri şi 150 CP, cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte. De-a lungul testului, indiferent de stilul de condus abordat, acesta nu a trecut de 9,2 litri/100 km. În timp ce atunci când am mers economic, a scăzut bine sub 7 litri/100 km. Cutia este foarte bine etajată şi precisă, însă un pic cam lungă pentru un model cu veleităţi sportive.

Ford Focus