eMag a dublat spaţiul de expunere în showroom-ul din Bucureşti, o investiţie de câteva sute de mii de euro
Cel mai mare retailer IT&C local, eMag, a investit câteva sute de mii de euro în reamenajarea şi extinderea celui mai mare showroom propriu - situat în cartierul Crângaşi din Bucureşti, schimbările vizând şi fluxul operaţional şi scurtarea timpului de livrare, a declarat pentru ZF Radu Apostolescu, co-fondator şi vicepreşedinte pentru dezvoltare al companiei.
"Era momentul pentru un refresh consistent şi al showroomului Crângaşi, atât din punct de vedere al imaginii, cât şi funcţional", a spus Apostolescu. eMag s-a mutat în Grant Shopping Center din Crângaşi în anul 2008, moment în care spaţiul de la etaj al clădirii fusese împărţit între showroom şi birourile companiei.
În prezent, întreg spaţiul de la etajul clădirii este ocupat de showroom, în condiţiile în care birourile companiei s-au mutat în Swan Office & Technology Park din localitatea Voluntari, situată în apropierea Bucureştiului.
"Spaţiul de expunere este de 1.300 de metri pătraţi, dublu faţă de cel anterior", potrivit lui Apostolescu.
Care au fost schimbările făcute la showroom? Aproape tot, spune Apostolescu - de la "uniformele" personalului până la mobilier, concept, flux operaţional.
"Prezentarea produselor este una nouă, avem mobilier propriu, construit după regulile de brand şi gândit pentru a fi foarte ergonomic şi a permite punerea şi menţinerea în funcţiune în permanenţă a tuturor produselor expuse. Operaţional, am dublat numărul de casierii şi al posturilor de la bancul de livrare pentru ca o comandă să fie ridicată în câteva minute şi pentru a avea resurse suplimentare în perioadele de vârf de vânzări. Imaginea este completată şi de o uniformă nouă a consultanţilor(…). Văzut dinspre rezultat, cumva am replicat în showroom experienţa de navigare din site unde ne străduim să facem drumul clientului cât mai uşor, să-i punem la dispoziţie toate informaţ iile relevante atunci când are nevoie de ele şi în ordinea logică, am eliminat toţi paşii inutili care pierd timpul clientului şi scad eficienţa consultanţilor noştri." Într-unul din colţurile showroom-ului, eMag a amenajat şi un spaţiu asemănător unui amfiteatru, în care pot fi organizate evenimente.
"Am construit două zone inedite pentru un spaţiu de retail: Social Pool, un amfiteatru cu o capacitate de 100 de persoane cu videowall şi sistem propriu de sonorizare destinat lansărilor de produse şi workshopurilor interactive, precum şi Liquid Galaxy, un perete circular de ecrane de mari dimensiuni prin intermediul căruia poţi naviga cu un joystick pe Google Earth atât prin toată lumea, cât şi pe Lună şi Marte. (…) Trăgând linie, (…) vrem să oferim clientului o experienţă (…) care îl va aduce cu atât mai mult înapoi la noi." O schimbare importantă faţă de fostul showroom o reprezintă nu doar creşterea numărului de laptop-uri, aparate foto sau televizoare expuse, ci şi numărul mult mai mare de accesorii prezentate.
"Avem expuse peste 500 de produse însoţite de şi mai multe accesorii, de trei ori mai multe decât în spaţiul anterior."
De ce acordă eMag, retailer online care ţinteşte anul acesta afaceri de 180 mil. euro faţă de 145 mil. euro anul trecut, o atenţie atât de mare unui showroom "offline"? O mare parte dintre clienţi iau încă decizia de achiziţie într-un magazin "offline" sau clasic, spune Apostolescu.