Uşi de garaj: Preţul mai mic a adus clienţi

Autor: Andreea Neferu 14.06.2012

Piaţa locală de uşi de garaj este una dintre puţinele care au reuşit să revină pe creştere anul trecut, înregistrând un avans de circa 5%, consideră companiile care comercializează astfel de produse. Avansul a fost însă generat în principal de uşile de tip economic, cu un preţ mai redus.

"Orientarea clienţilor a fost, în continuare, către uşile economice, respectiv cele de tip basculant, neizolate termic. În ceea ce priveşte uşile premium, respectiv cele secţionale cu diverse finisaje, acestea au înregistrat o scădere de circa 10%, fapt care demonstrează că bugetele clienţilor sunt pe mai departe afectate de criza financiară", spune Bogdan Cojocaru, director general al importatorului şi distribuitorului de uşi de garaj Hörmann, filiala locală a grupului german Hörmann.

Compania a avut anul trecut afaceri de circa 6,5 milioane de euro, în creştere cu 8% faţă de anul anterior. Avansul s-a datorat implicării companiei în cadrul unor proiecte industriale de tip centru logistic, dar şi ca urmare a extinderii lanţurilor de retaileri alimentari. Printre proiectele pentru care compania a furnizat anul trecut uşi secţionale industriale şi tehnică de încărcare se numără centrele logistice ale retailerilor Mega Image din Bucureşti şi Kaufland din Turda, precum şi centrul comercial Maritimo din Constanţa.
Hörmann şi-a bugetat pentru anul 2012 o creştere de circa 5% a business-ului comparativ cu 2011, până la circa 6,9 milioane de euro. În primul trimestru, vânzările au reuşit să crească cu circa 44% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. "Creşterea s-a datorat vân­zărilor pe segmentul de uşi economice, dar şi extinderii colaborării cu noi reţele de magazine de bricolaj", spune Bogdan Cojocaru.


Cât costă o uţă de garaj? Potrivit unor estimări anterioare ale grupului de firme MCA, specializat în producţia şi comercializarea uşilor de garaj, piaţa locală a uşilor secţionale s-a ridicat anul trecut la circa 16.000 de unităţi în volum şi la 12 milioane de euro în valoare, adică o medie de aproximativ 750 de euro per unitate.

Ciprian Oprea, acţionar majoritar şi director general al Milca SRL, compania cea mai importantă din grupul MCA, spunea că în 2012 s-ar putea să asistăm la o scădere a pieţei cu 5-10%, în contextul în care numărul autorizaţiilor de construire eliberate în 2011 pentru realizarea de locuinţe a scăzut cu circa 10%. Grupul are o unitate de producţie la Jilava, judeţul Ilfov, cu capacităţi de producţie anuală de 10.000 de uşi de garaj şi 15.000 de rulouri termice pentru ferestre. Activităţile de producţie se întind pe o suprafaţă de 3.500 de metri pătraţi, iar compania anunţa anul trecut că are în plan o investiţie de circa un milion de euro, care ar urma să crească suprafaţa fabricii cu încă 2.000 de metri pătraţi.

Din grupul MCA, controlat de trei persoane fizice (Ciprian Oprea, Raluca Oprea şi Valentin Cuca), fac parte compania Milca, precum şi alte firme deţi­nute de respectivii investitori, cu activi­tă­ţi conexe de servicii sau distribuţie. MCA are în prezent 90 de angajaţi şi îşi comercializează produsele prin intermediul a 1.200 de distribuitori.

Grupul de firme MCA estimează pentru 2012 o cifră de afaceri de circa 10 milioane de euro după ce anul trecut businessul a crescut cu 25% faţă de 2010, până la 8,2 milioane de euro. Compania a realizat anul trecut vânzări de peste un milion de euro prin intermediul exporturilor şi şi-a planificat anul acesta ca 30% din cifra de afaceri să fie generată de produsele trimise pe pieţe externe. Grupul MCA exportă în Republica Moldova, Bulgaria, Serbia, Ungaria, Austria, Italia, Franţa şi Belgia.