Reţeaua proprie de magazine aduce peste 10% din afacerile Agricola Bacău

Autor: Gabriel Razi 07.06.2012

AGRICOLA BACĂU, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală a cărnii de pui, urmează să îşi acopere în acest an aproximativ 10% din rulaje cu ajutorul reţelei proprii de magazine, ale cărei vânzări s-au ridicat la 3,5 milioane de euro în primul trimestru al anului.

"În primele trei luni am realizat o cifră de afaceri de 15 milioane de lei, cu aproximativ 7% mai mult decât în aceeaşi perioada a anului precedent. Această creştere este însă rezultatul dezvoltării extensive a reţelei de magazine Agricola", a declarat Irina Comănescu, mana gerul diviziei de magazine a producătorului.

Dacă va menţine şi în următoarele trei trimestre ale anului acelaşi nivel al încasărilor din reţeaua de magazine, grupul Agricola va reuşi să îşi acopere din acest segment de business puţin peste 10% din cifra de afaceri de 130 milioane de euro bugetată pentru acest an, potrivit calculelor ZF.

Încasările din reţeaua proprie de retail ar putea fi însă şi mai mari, în condiţiile în care producătorul de carne de pui derulează în prezent un plan de expansiune ce vizează atingerea nivelului de 170 de magazine proprii (în format de supermarket şi proximitate) până în 2014. În prezent producătorul deţine 64 de magazine, iar până la sfârşitul anului are în plan să deschidă alte 16 puncte de desfacere pentru a atinge pragul de 80 de unităţi.

Campania de extindere în retail derulată în prezent de grupul Agricola Bacău este unul dintre cele mai ambiţioase proiecte de acest tip al unui jucător de pe piaţa locală a cărnii, în condiţiile în care acum cuvântul de ordine în companiile de pe această piaţă este prudenţa. Şi alţi jucători de pe piaţa cărnii, precum CrisTim, Unicarm sau Angst, operează reţele proprii de retail, însă discursurile antre prenorilor despre extinderea pe această zonă s-au temperat în ultima vreme. Punerea "în stand by" a extinderii în retail a procesatorilor din industria cărnii a venit şi ca urmare a turbulenţelor cauzate în piaţă de scăderea consumului în perioada 2009- 2011. În acest context, Irina Comănescu spune că primele luni ale anului nu au adus plusuri, însă oficialul Agricola adaugă că se aşteaptă ca nivelul consumului să urce în a doua parte a anului.

"În primele trei luni ale anului consumul de carne şi produse din carne - în special mezelurile fierte afumate - a înregistrat o uşoară scădere. Cele mai probabile cauze au fost costurile plătite de populaţie pentru utilităţi şi drămuirea cu mare atenţie a veniturilor destinate celorlalte cheltuieli." Ea mai adaugă că începând cu săptămânile premergătoare Paştelui, vânzările de la Agricola Bacău s-au încadrat pe un trend ascendent.

"Estimăm că în trimestrul al doilea vom avea o creştere a vânzărilor de carne de pui de până la 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut". Consumul populaţiei a crescut, potrivit datelor de la Statistică, cu 3,6% în primele patru luni ale anului comparativ cu perioada similară din 2011.

Grupul Agricola Bacău şi-a bugetat pentru anul acesta majorarea cifrei de afaceri cu 10%, la jumătate faţă de ritmul de creştere din 2011.

Unul dintre acţionarii semnificativi ai Agricola Bacău este omul de afaceri Gheorghe Antochi, iar principalii competitori ai companiei pe piaţa cărnii de pasăre sunt Transavia, Avicola Călăraşi, Avicola Crevedia, Avicola Buzău sau Agroli.