Motorul Ford EcoBoost 1.0, produs la Craiova şi Koln, desemnat "Motorul anului"

Autor: Marius Oncu 14.06.2012

Anul trecut, cel mai bun motor a fost desemnat Fiat Twin Air.

De asemenea, EcoBoost 1.0 a obţinut alte două premii, la categoriile "Cel mai bun motor nou" şi "Sub 1 litru".

Motorul cu trei cilindri, suficient de mic încât să încapă pe o coală A4, a fost proiectat la centrele Ford din Dunton, Marea Britanie, şi Merkenich, Germania.

Populsorul a fost introdus în acest an pe modelele Focus în Europa şi va fi oferit în continuare la modelele C-MAX şi B-MAX pe parcursul acestui an.

În prima lună completă de vânzări, peste 4.700 de clienţi au comandat un Focus 1.0 EcoBoost, reprezentând aproape un sfert din comenzile pentru modelul Focus pe cele 19 pieţe tradiţionale din Europa ale Ford.

Divizia din Europa Ford vrea să-şi tripleze producţia anuală de autovehicule echipate cu motoare EcoBoost pe benzină la aproximativ 480.000 până în 2015, de la 141.000 anul trecut. Compania estimează că peste 300.000 din aceste autovehicule vor fi echipate cu motorul de un litru.

Ford România a început în mai producţia motorului EcoBoost la Craiova, urmând ca, în perioada 2012 - 2015 să fie produse 800.000 de astfel de propulsoare la fabricile din România şi din Germania.

Ford EcoBoost a obţinut trei din cele 12 premii acordate de Engine Technology International.

Ceilalţi câştigători sunt Ferrari, pentru al doilea an consecutiv la categoriile "Motorul cu cele mai bune performanţe" şi "Peste 4 litri", precum şi constructorii germani BMW, cu patru premii, "3-4 litri", "2.5-3 litri", "1.8-2 litri" şi "1.4-1.8 litri", respectiv Volkswagen/Audi, "2-2.5 litri" şi "1-1.4 litri".

Premiul de cel mai curat motor a fost câştigat de General Motors, cu 1.4 litri range extender, disponibil pe Chevrolet Volt şi Opel Ampera.

Revista Engine Technology International este publicată de patru ori pe an de compania britanică UKIP şi ajunge la peste 12.500 de ingineri din sectorul auto.