Israelienii de la Mediterranean Car Agency aduc un CEO din construcţii la conducerea AutoItalia

Autor: Bogdan Alecu 19.06.2012

Compania Mediterranean Car Agency, importatorul Fiat din Israel care a preluat AutoItalia de la omul de afaceri Herbert Stein în prima parte a anului trecut, l-a numit în funcţia de CEO pe Israel Meir.

Meir este cel de-al treilea director executiv de la preluarea companiei, după Ori Lahav şi Rennen Zunder.

Până în luna aprilie a acestui an Israel Meir a deţinut funcţia de CEO al Baran Ro­mânia, companie ce activează în sectorul de construcţii. Anterior acestei funcţii, Meir a fost timp de aproape opt ani şeful Kenvelo România, potrivit profilului acestuia de pe reţeaua de socializare de business Linkedin.

Prima funcţie deţinută pe piaţa locală a lui Israel Meir a fost aceea de country sales manager în cadrul Kodak România, funcţie deţinută între aprilie 1995 şi noiembrie 1998.

Rennen Zunder, 55 de ani, a plecat de la conducerea companiei în luna februarie, locul acestuia fiind luat temporar de Ori Lahav, vice­pre­şedintele companiei Mediterranean Car Agency (MCA), cea care deţine de anul trecut importatorul.

Israelienii de la Mediterranean Car Agency, care au preluat AutoItalia în luna mai a anului trecut, au în plan să ajungă anul acesta la un business de peste 90 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de nivelul atins în 2010. Noul acţionar al AutoItalia estima o cifră de afaceri de 60 mil. euro pentru 2011. În toamna anului trecut compania a lansat oficial pe piaţa locală modelele Fiat 500 Cabrio, Infiniti M Hybrid şi noile game ale Lancia şi Jeep, mo­de­le care au preţuri de până la 60.000 de euro şi care ar putea susţine creşterea cifrei de afaceri. Compania are în plan majorarea co­tei de piaţă a importatorului de la 3,4% la ni­velul lunii octombrie la cel puţin 4,5% anul viitor.

Referitor la investiţiile în noua afacere a grupului israelian, şeful MCA a spus anul trecut că de la preluarea companiei au fost alocate mai multe milioane de euro în dezvoltare, dar şi pentru stingerea unor datorii preluate, fără a preciza însă suma exactă.

În primele cinci luni ale acestui an vânzările AutoItalia au înregistrat o scădere de aproape 20% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) la la puţin peste 1.100 de autovehicule.

Peste 80% din vânzări sunt reprezentate de marca Fiat, cu 939 de unităţi, în scădere cu aproape 30% faţă de primele cinci luni ale anului trecut.

În plus faţă de mărcile Fiat, Alfa Romeo, Lancia şi Infiniti, începând cu toamna anului trecut AutoItalia a demarat şi comercializarea mărcii Jeep, din care au vândut în intervalul ianuarie-mai peste 50 de maşini.