Israelienii de la Mediterranean Car Agency aduc un CEO din construcţii la conducerea AutoItalia
Meir este cel de-al treilea director executiv de la preluarea companiei, după Ori Lahav şi Rennen Zunder.
Până în luna aprilie a acestui an Israel Meir a deţinut funcţia de CEO al Baran România, companie ce activează în sectorul de construcţii. Anterior acestei funcţii, Meir a fost timp de aproape opt ani şeful Kenvelo România, potrivit profilului acestuia de pe reţeaua de socializare de business Linkedin.
Prima funcţie deţinută pe piaţa locală a lui Israel Meir a fost aceea de country sales manager în cadrul Kodak România, funcţie deţinută între aprilie 1995 şi noiembrie 1998.
Rennen Zunder, 55 de ani, a plecat de la conducerea companiei în luna februarie, locul acestuia fiind luat temporar de Ori Lahav, vicepreşedintele companiei Mediterranean Car Agency (MCA), cea care deţine de anul trecut importatorul.
Israelienii de la Mediterranean Car Agency, care au preluat AutoItalia în luna mai a anului trecut, au în plan să ajungă anul acesta la un business de peste 90 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de nivelul atins în 2010. Noul acţionar al AutoItalia estima o cifră de afaceri de 60 mil. euro pentru 2011. În toamna anului trecut compania a lansat oficial pe piaţa locală modelele Fiat 500 Cabrio, Infiniti M Hybrid şi noile game ale Lancia şi Jeep, modele care au preţuri de până la 60.000 de euro şi care ar putea susţine creşterea cifrei de afaceri. Compania are în plan majorarea cotei de piaţă a importatorului de la 3,4% la nivelul lunii octombrie la cel puţin 4,5% anul viitor.
Referitor la investiţiile în noua afacere a grupului israelian, şeful MCA a spus anul trecut că de la preluarea companiei au fost alocate mai multe milioane de euro în dezvoltare, dar şi pentru stingerea unor datorii preluate, fără a preciza însă suma exactă.
În primele cinci luni ale acestui an vânzările AutoItalia au înregistrat o scădere de aproape 20% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) la la puţin peste 1.100 de autovehicule.
Peste 80% din vânzări sunt reprezentate de marca Fiat, cu 939 de unităţi, în scădere cu aproape 30% faţă de primele cinci luni ale anului trecut.
În plus faţă de mărcile Fiat, Alfa Romeo, Lancia şi Infiniti, începând cu toamna anului trecut AutoItalia a demarat şi comercializarea mărcii Jeep, din care au vândut în intervalul ianuarie-mai peste 50 de maşini.