Retailerul de modă Kiabi vrea să iasă de pe piaţa locală
Retailerul francez de îmbrăcăminte Kiabi va ieşi de pe piaţa românească, unde a deschis primul magazin în anul 2009, în prezent fiind în căutarea unor parteneri care să preia cele şase magazine operate în România, a declarat pentru MEDIAFAX Yann Le Blay, director în cadrul subsidiarei din România.
"Căutăm pe cineva care să preia cele şase magazine pe care le deţinem în România, patru în Bucureşti şi câte unul în Constanţa şi Cluj-Napoca", a arătat Le Blay. Compania a intrat pe piaţa locală în 2009, când a deschis primul magazin în Capitală, în centrul comercial Grand Arena din cartierul Berceni. Următoarele unităţi au fost deschise tot în capitală în Militari Shoppig City şi Auchan Titan.
Scăderea cifrei de afaceri în 2011 este principalul motiv pentru care compania a decis să se retragă din România. În 2010, ultimul an pentru care există date financiare, compania Roumaki Distribution, care operează magazinele Kiabi, a avut vânzări de 47 mil. lei (11,2 mil. euro) şi pierderi de 4,2 mil. lei (1 mil. euro). Nu există informaţii despre rezultatele pe 2011.
Kiabi a investit circa 3 milioane de euro pentru cele şase magazine deschise în România, iar planurile companiei vizau dezvoltarea a 20 de unităţi pe piaţa locală până la sfârşitul anului 2014.
Retailerul are magazine în centrele comerciale Iris Shopping Center din cartierul Titan, Grand Arena Berceni, Militari Shopping Center şi galeria Orhideea, toate din Bucureşti, precum şi în complexul Tom din Constanţa şi Polus Center din Cluj.
Compania este specializată în vânzarea de îmbrăcăminte, accesorii şi încălţăminte în unităţi comerciale cu o suprafaţă de 1.000-2.000 mp şi este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbrăcăminte din Franţa.
Pe piaţa locală Kiabi intră în competiţie cu jucători precum C&A, care se adresează şi persoanelor cu venituri mici.
Retailerul este deţinut de familia franceză Mulliez, proprietară a hipermarketurilor Auchan, a retailerului de articole sportive Decathlon, precum şi a lanţului de magazine de bricolaj Leroy Merlin. Kiabi are la nivel global circa 300 de magazine proprii şi în franciză, care generează afaceri de 1 miliard de euro, respectiv o vânzare medie per magazin de 3,3 mil. euro. În România valoarea vânzărilor per magazin este de 1,86 mil. euro, aproape de două ori mai mică.
În ultimii ani, de pe piaţa locală de retail de modă au mai ieşit Esprit, Etam, Celio, Ipekyol şi TNT.