Retailerul de modă Kiabi vrea să iasă de pe piaţa locală

Autori: Cristina Cuncea , Cristina Rosca 21.06.2012

Retailerul francez de îmbrăcăminte Kiabi va ieşi de pe piaţa românească, unde a deschis primul ma­gazin în anul 2009, în prezent fiind în căutarea unor parteneri care să preia cele şase magazine ope­rate în România, a declarat pentru MEDIAFAX Yann Le Blay, director în cadrul subsidiarei din România.

"Căutăm pe cineva care să preia cele şase ma­ga­zine pe care le deţinem în România, patru în Bu­cureşti şi câte unul în Constanţa şi Cluj-Na­poca", a arătat Le Blay. Compania a intrat pe piaţa locală în 2009, când a deschis primul magazin în Capitală, în centrul comercial Grand Arena din cartierul Berceni. Următoarele unităţi au fost deschise tot în capitală în Militari Shoppig City şi Auchan Titan.

Scăderea cifrei de afaceri în 2011 este prin­ci­pa­lul motiv pentru care compania a decis să se retragă din România. În 2010, ultimul an pentru care există date financiare, compania Roumaki Distribution, care operează magazinele Kiabi, a avut vânzări de 47 mil. lei (11,2 mil. euro) şi pierderi de 4,2 mil. lei (1 mil. euro). Nu există informaţii despre rezul­ta­tele pe 2011.

Kiabi a investit circa 3 milioane de euro pentru cele şase magazine deschise în România, iar pla­nu­rile companiei vizau dezvoltarea a 20 de unităţi pe piaţa locală până la sfârşitul anului 2014.

Retailerul are magazine în centrele comerciale Iris Shopping Center din cartierul Titan, Grand Arena Berceni, Militari Shopping Center şi galeria Orhideea, toate din Bucureşti, precum şi în com­plexul Tom din Constanţa şi Polus Center din Cluj.

Compania este specializată în vânzarea de îm­bră­căminte, accesorii şi încălţăminte în unităţi co­mer­ciale cu o suprafaţă de 1.000-2.000 mp şi este unul dintre cei mai mari retaileri de îmbră­căminte din Franţa.

Pe piaţa locală Kiabi intră în competiţie cu ju­că­tori precum C&A, care se adresează şi per­soa­nelor cu venituri mici.

Retailerul este deţinut de familia franceză Mulliez, proprietară a hipermarketurilor Auchan, a retailerului de articole sportive Decathlon, precum şi a lanţului de magazine de bricolaj Leroy Merlin. Kiabi are la nivel global circa 300 de magazine proprii şi în franciză, care generează afaceri de 1 miliard de euro, respectiv o vânzare medie per magazin de 3,3 mil. euro. În România valoarea vânzărilor per magazin este de 1,86 mil. euro, aproape de două ori mai mică.

În ultimii ani, de pe piaţa locală de retail de modă au mai ieşit Esprit, Etam, Celio, Ipekyol şi TNT.