„Rabla“ si taxa de poluare înclină balanţa spre maşinile mai noi

Autor: Bogdan Alecu 23.06.2012

Automobilele vechi se împart în două categorii: cele "de colecţie" şi clasicele "second-hand", diferenţa de preţ dintre ele fiind uriaşă, iar valoarea dată de anul de producţie, istorie, brand.



Automobilele vechi se împart în două categorii: cele "de colecţie" şi clasicele "second-hand", diferenţa de preţ dintre ele fiind uriaşă, iar valoarea dată de anul de producţie, istorie, brand.

Din prima categorie fac parte maşinile produse înainte de 1980, scoase din producţie de zeci de ani, care acum sunt restaurate, fac parte din colecţii private şi sunt de obicei vândute numai la licitaţii, pe sume cu multe zerouri.

Anul trecut s-au înmatriculat pe piaţa locală 86 de maşini fabricate înainte de 1980, în timp ce în primele cinci luni ale acestui an s-au importat aproape 60 de astfel de automobile de colecţie, de două ori mai multe decât în perioada similară din 2011.

Pe partea cealaltă, a autovehiculelor la mâna a doua, din ianuarie până la finele lui mai au fost înmatriculate cu 56% mai multe maşini fabricate între 2001 şi 2010 decât în 2011, ajungând în total la aproape 35.000 de maşini. Având în vedere că în această categorie preţurile se situează între 5.000 şi 10.000 de euro, un automobil second-hand reprezintă pentru mulţi români o alternativă la un Logan nou.