Veştile proaste pentru piaţa de publicitate vin din China

Autor: Andreea Mindrila 25.06.2012

Directorul executiv al Publicis Groupe, cea mai mare companie de marketing din Franţa, a declarat că advertiserii din China nu şi-au majorat bugetele de comunicare şi marketing în acest an. Business-ul din China al companiei franceze a cotribuit la compensarea ritmului redus de creştere din Europa, unde criza ecomonică se extinde în continuare.

Publicis a făcut foarte multe achiziţii în 2012 în ţări precum China, India, dar şi în  Orientul Mijlociu, în condiţiile în care ratele ridicate ale şomajului şi programele de austeritate adoptate de guvernele europene au condus la scăderea consumului în Franţa, atât la nivel individual cât şi la nivelul firmelor, scrie Bloomberg.

Încetinirea creşterii economice din China, unde vânzările Publicis din primul trimestru au crescut cu 15,3% (fără achiziţii), este în prezent una dintre cele mai mari preocupări în contextul în care criza europeană se răspândeşte, spune Maurice Levy, CEO-ul Publicis.

“Ce am văzut pe piaţă sunt avertismente care se manifestă în principal la nivelul profitului. Când ai clienţi care se confruntă cu dificultăţi, acest lucru este puţin îngrijorător”, a declarat Levy săptămâna trecută într-un interviu la conferinţa de publicitate de la Cannes.

Cotaţiile acţiunilor Publicis au scăzut la Paris cu 1,6% până la 36,33 euro, compania fiind evaluată la 6,6 miliarde euro.

Credit Suisse Group a redus în această lună perspectiva de creştere economică pentru China de la 8% la 7,7% în acest an, în timp ce Deutsche Bank a scăzut estimarea de creştere la 7,9%, de la 8,2%.

Companiile de advertising din China “şi-au menţinut bugetele la nivelul de anul trecut”, spune Levy.

În timp ce rata de creştere a veniturilor Publicis se va diminua în al doilea trimestru, vânzările din a doua parte a anului vor fi mai mari decât în primele şase luni, susţinute de Jocurile Olimpice din Londra, au anunţat în luna aprilie reprezentanţii companiei.

WPP, cea mai mare companie de advertising din lume, şi-a exprimat de asemenea îngrijorarea legată de ritmul de creştere economică din Brazilia, Rusia, India şi China. CEO-ul WPP, Martin Sorrell, le-a spuns în această lună investitorilor că este “foarte îngrijorat” din cauza unei încetiniri a creşterii economice.

În primele trei luni ale acestui an Publicis a înregistrat în China o creştere a vânzărilor de 15,3%, comparativ cu nivelul de 4,6% în Franţa sau 3,3% în America de Nord.

Printre achiziţiile din acest an ale companiei franceze se numără U-Link Business Solutions, o companie de comunicare health-care din China şi compania rusă The Creative Factory.

Publicitatea pe device-urile mobile şi pe reţelele de socializare va contribui la creşterea business-ului în acest an, a anunţat compania.