Miele îşi propune să vândă electrocasnice de lux de 2,5 mil. euro în 2012

Autor: Claudiu Ilioiu 27.06.2012

Miele, companie care activează pe piaţa electrocasnicelor premium, a înregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri de 2 milioane de euro, cu 7% mai puţin decât în 2010, iar pentru 2012 estimează o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro.

"Anul trecut am înregistrat în România o scădere faţă de 2010 din cauza fluctuaţiei cursului valutar, dar pentru acest an estimăm că vom atinge pragul de 2,5 milioane de euro", a declarat Theofilos Romaios, Sales & Administration Manager Miele România.

Anual, compania are aproximativ 600 de clienţi persoane fizice, cei mai mulţi fiind înregistraţi în showroom-ul din Otopeni. Cele mai bine vândute produse sunt maşinile de spălat care au un preţ mediu în România de 900 de euro.

Din punct de vedere al contractelor cu proiectele rezidenţiale, Romaios a declarat că în prezent colaborează doar cu complexul Stejarii din Capitală, contract început în 2007-2008 în care Miele a încheiat un parteneriat cu Ion Ion Ţiriac pentru a mobila 164 de apartamente şi toate penthouse-urile din complexul Stejarii din Capitală.

Miele a investit în 2011 împreună cu compania Neomine 70.000 de euro în deschiderea unui showroom din Braşov ce se întinde pe o suprafaţă de 130 de metri pătraţi.

Acesta este cel de-al treilea magazin exclusiv deschis de producătorul german în România. În total, produsele Miele sunt acum prezente în peste 40 de magazine din România, prin intermediul a 31 de parteneri de la nivel naţional.

Germanii, care au tatonat piaţa locală încă din 2006, au finalizat în 2009 o investiţie de 24 mil. euro în construcţia unei fabrici de componente electronice pentru produsele Miele în parcul industrial Feldioara.

Producţia locală deserveşte fabricile companiei din Germania, unde sunt asamblate toate electrocasnicele Miele.