Mamuţi 3D interactivi şi expoziţie de graffiti într-o aplicaţie pe mobil dezvoltată de HyperActive şi Mobile Works pentru Orange

Autor: Andreea Mindrila 28.06.2012
HyperActive şi Mobile Works, agenţii în cadrul grupului de comunicare Lowe, au creat Orange Explorer, o aplicaţie pentru mobil bazată pe Augmented Reality (AR) care va găzdui o serie de activări menite să susţină comunicarea programului Orange Young şi a site-ului Nelimitează-te.ro. Antipa şi Graffiti sunt denumirile primelor activări de tip AR pentru smartphone-uri dezvoltate şi lansate de cele două agenţii în cadrul aplicaţiei. Strategia de comunicare şi implementarea campaniei pe canalele media au fost realizate de Initiative, agenţie din grupul Lowe.

"Ne dorim să oferim clienţilor noştri cât mai multe motive să se bucure de smartphone-ul lor sau să îşi dorească unul, iar aplicaţia OrangeExplorer este unul dintre ele", spune Flavia Cozma, online communication specialist în cadrul Orange România.

Disponibil pe o gamă selectată de telefoane cu sisteme de operare precum iPhone şi Android, aplicaţia Orange Explorer a fost lansată pe 28 iunie cu primele două activări: Antipa şi Graffiti.

"Challenge-ul a fost atât de natură tehnică, cât şi strategică. Ne-am propus să promovăm programul, dar în acelaşi timp să fie interactiv pentru un public din ce în ce mai greu de impresionat:tinerii. Smartphone-ul a reprezentat mediul perfect de dialog cu ei", spune Adrian Rădulescu, account executive HyperActive.

Activarea Antipa este realizată pentru Muzeul Naţional de Istorie Naturală "Grigore Antipa" din Bucureşti şi propune utilizatorilor o călătorie în timp, cu ajutorul propriului telefon mobil, pentru a vedea două specii de mamuţi în mişcare. Modelele 3D de mamuţi din Antipa pot fi vizualizate prin scanarea, cu ajutorul aplicaţiei, a markerelor aflate pe două postamente Orange în interiorul muzeului.

"Orange Explorer este printre primele concepte de aplicaţii mobile din România care are ca punct central tehnologia Augmented Reality, prin intermediul căreia sunt redate în mod spectaculos elemente grafice animate", spune Ersilia Bărăgan, mobile marketing specialist Mobile Works.

Cea de-a doua activare, Graffiti, a fost gândită ca o competiţie adresată tinerilor, centrată în jurul conceptului de artăurbană. Orange îi încurajează pe utilizatori să-şi încerce talentul creativ prin intermediul unei aplicaţii online care simulează arta de a crea un desen graffiti. În urma unei selecţii, lucrările câştigătoare vor fi expuse în cadrul unei expoziţii virtuale la metrou, care va rula pe toată durata activării.

Initiative a coordonat componenta de social media, campania online (display advertising şi Facebook Ads), panourile OOH standard şi implementarea componentei OOH digitale (animaţii pe plasmele de la metrou şi TV screens în Bucureşti), campania de presa, panouri la metrou, precum şi proiectele speciale.