Românii, încă nu se lasă convinşi de plata online. 88% dintre cumpărători preferă să plătească offline

Autor: Andreea Mindrila 28.06.2012

Într-o perioadă în care mediul online-ul câştigă tot mai mult teren, Violeta Bahaciu, knowledge research manager la GfK România spune că, potrivit studiilor, românii sunt reticenţi în ceea ce priveşte plaţile online, aceştia preferând în proporţie de 88% să plătească în offline.

Aceasta este una dintre concluziile Marketing Research 2012, a treia ediţie a evenimentului dedicat industriei locale de research, organizat sub umbrela SMARK Knowhow. La eveniment au mai fost discutate subiecte actuale ale industriei de research, privite din perspectiva actorilor implicaţi: agenţii de research, clienţi şi agenţii de creaţie.

Panelul dedicat research-ului online a adus în prim-plan ce înseamnă trecerea de la research-ul offline la cel online, integrarea new media în mixul de cercetare şi tipologiile de consumatori care decurg din utilizarea intensivă a online-ului.

Având în vedere creşterea continuă a gradului de penetrare a internetului, care a ajuns la 61,8% în 2011 în mediul urban, Cristina Iordache, senior client service la Daedalus Millward Brown a spus că suntem pregătiţi pentru research-ul online atât pentru cercetări cantitative, cât şi calitative. Totuşi, un studiu Daedalus Millward Brown arată că în România 56% dintre cercetări se fac faţă în faţă (în timp ce la nivel global doar 12% dintre respondenţi sunt chestionaţi astfel), iar cercetările online reprezintă doar 3% din totalul cercetărilor efectuate în România (la nivel global procentul mediu este de 22%).

Al doilea panel al evenimentului, având ca temă key consumer trends, a adus în discuţie câteva direcţii de dezvoltare a research-ului care încearcă să determine tendinţele comportamentului de consum, dar şi tipologii noi de consumatori şi instrumente.

Violeta Bahaciu, knowledge research manager la GfK România, a vorbit despre trendurile în rândul cumpărătorilor online. Astfel, dacă femeile sunt interesate de cosmetice şi bijuterii, iar bărbaţii de tehnologie şi produse de întreţinere şi reparaţii auto, interesele celor două sexe se întâlnesc când vine vorba de îmbrăcăminte / accesorii, încălţăminte, cărţi, CD-uri, DVD-uri şi produse de turism şi timp liber.

În cadrul panelului despre shopper research, Gabriela Luca, cercetător la GfK România, a vorbit despre o soluţie de evaluare a modului în care promoţiile influenţează preferinţele cumpărătorilor pentru branduri.

SMARK Knowhow reprezintă un serviciu SMARK de consultanţă cu caracter public, sub forma unor evenimente dedicate, care abordează teme punctuale pentru profesioniştii comunităţii de marketing din România.