Blue Air: Acum avem şi clienţi business. Motoarele au mers la maximum în primul semestru şi ne-am acomodat pe aeroportul Otopeni
Avioanele companiei aeriene low-cost Blue Air, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, au zburat pe rute externe cu aproape 92% din locuri ocupate în medie în primul semestru al anului, gradul de încărcare fiind mai mare cu circa cinci procente faţă de perioada similară a anului trecut.
"Ne-am acomodat pe aeroportul din Otopeni. De când ne-am mutat pe acest aeroport am început să atragem şi un alt tip de pasageri, cei de business, executivi din middle management. Condiţiile mai bune comparativ cu cele din Băneasa atrag şi acest tip de clienţi", a declarat Adrian Ionaşcu, directorul tehnic al companiei aeriene.
Pe 25 martie compania aeriană Blue Air, dar şi low-costul Wizz Air şi-au mutat zborurile pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), dat fiind procesul de modernizare în care a intrat aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) şi taxele mai mari impuse. De pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă, plecau pe curse spre destinaţii interne sau externe în special oameni de afaceri sau executivi din companii locale, în timp ce de pe Băneasa zburau românii care muncesc în străinătate.
Recent, într-un articol ZF, doi executivi români din multinaţionale afirmau că li se pare că aeroportul Otopeni este mult mai aglomerat şi că din cauza agitaţiei locul seamănă acum cu o autogară.
În primele patru luni prin cel mai mare aeroport din ţară au trecut 1,65 milioane de pasageri, număr în creştere cu 18,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit oficialilor companiei. Creşterea se datorează şi zborurilor low-cost.
Compania Blue Air a introdus anul acesta noi destinaţii, din 25 martie au fost efectuate zboruri spre Veneţia cu plecare din Bucureşti, iar din 2 iunie cu plecare din Bacău. Mai mult, de la 1 iunie compania aeriană a reintrodus zborurile spre Lisabona.
"Proiecţiile pentru anul acesta sunt similare cu cele pe care le aveam anul trecut. Motoarele au funcţionat la maximum în primul semestru. Am avut în medie un grad de încărcare de circa 92% până acum, cam cu cinci procente mai mare decât cel de anul trecut", spune el.
Cea mai mare cerere pentru bilete continuă să vină pentru destinaţiile din Italia, Spania, unde lucrează români, dar şi pentru cele din Franţa sau Anglia. În sezonul de vară compania efectuează zboruri şi spre destinaţii de vacanţă, aşa cum este, de exemplu, Lisabona.
Blue Air a finalizat anul trecut afaceri de 149 mil. euro, în scădere cu 9% faţă de anul anterior, în condiţiile în care însă a derulat o restructurare în intervalul 2010-2011. Blue Air a transportat sub 1,5 mil. pasageri anul trecut, când capacitatea de zbor a fost cu 15% mai mică decât în 2010, potrivit datelor transmise de companie în februarie anul acesta.
În procesul de restructurare pe care l-a demarat, Blue Air şi-a anulat în 2010 toate zborurile pe rute interne şi ulterior a returnat patru avioane companiei de leasing cu care lucra.
Mai mult, procesul de restructurare a presupus şi tăierea din programul de zbor pe timp de iarnă a curselor spre Lisabona, Paphos, Torino şi alte destinaţii. În prezent compania efectuează curse cu 9 avioane.
Concurenţa mai mare ca la medicină pentru un post de stewardesă
Blue Air a făcut angajări pentru cinci poziţii libere de însoţitoare de bord. Compania a primit 25 de CV-uri pentru aceste locuri.
"Acesta este un proces natural de înlocuire a unor angajaţi. Unele însoţitoare de bord intră, de exemplu, în concediu de maternitate şi atunci trebuie să găsim pe altcineva."
Grupul de firme Romstrade, controlat tot de Nelu Iordache, plănuieşte să dezvolte un aeroport în Adunaţii Copăceni (la 22 de kilometri de Bucureşti), aceasta fiind contraoferta la aeroportul Henri Coandă (Otopeni).
În prezent a fost aprobat planul urbanistic zonal, în următoarele luni urmează să fie obţinută şi autorizaţia de construire.