Blue Air: Acum avem şi clienţi business. Motoarele au mers la maximum în primul semestru şi ne-am acomodat pe aeroportul Otopeni

Autor: Mirabela Tiron 02.07.2012

Avioanele companiei aeriene low-cost Blue Air, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, au zburat pe rute externe cu aproape 92% din locuri ocupate în medie în primul semestru al anului, gradul de încărcare fiind mai mare cu circa cinci procente faţă de perioada similară a anului trecut.

"Ne-am acomodat pe aeroportul din Otopeni. De când ne-am mutat pe acest aeroport am început să atragem şi un alt tip de pasageri, cei de bu­siness, executivi din middle mana­gement. Condiţiile mai bune comparativ cu cele din Băneasa atrag şi acest tip de clienţi", a declarat Adrian Ionaşcu, directorul tehnic al companiei aeriene.

Pe 25 martie compania aeriană Blue Air, dar şi low-costul Wizz Air şi-au mutat zborurile pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni), dat fiind procesul de modernizare în care a intrat aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa) şi taxele mai mari impuse. De pe cel mai mare aero­port din ţară, Henri Coandă, plecau pe curse spre de­stinaţii in­terne sau ex­terne în spe­cial oa­meni de afa­ceri sau exe­cu­tivi din com­panii locale, în timp ce de pe Bă­neasa zburau ro­mânii care muncesc în străi­nă­tate.

Recent, într-un articol ZF, doi executivi români din mul­ti­naţionale afir­mau că li se pare că aeroportul Otopeni este mult mai aglo­merat şi că din cauza agitaţiei locul sea­mă­nă acum cu o autogară.

În primele patru luni prin cel mai mare aeroport din ţară au trecut 1,65 mi­lioane de pasageri, număr în creştere cu 18,7% faţă de aceeaşi perioadă a anu­lui trecut, po­trivit oficialilor com­paniei. Creşterea se dato­rează şi zbo­ru­rilor low-cost.

Compania Blue Air a introdus anul acesta noi destinaţii, din 25 martie au fost efectuate zboruri spre Veneţia cu plecare din Bucureşti, iar din 2 iunie cu plecare din Ba­cău. Mai mult, de la 1 iunie com­pania ae­riană a rein­tro­dus zbo­ru­rile spre Lisa­bona.

"Pro­iec­ţiile pen­tru anul aces­ta sunt si­mi­lare cu cele pe care le aveam anul trecut. Mo­toarele au funcţionat la ma­xi­mum în primul se­mestru. Am avut în medie un grad de încărcare de circa 92% până acum, cam cu cinci procente mai mare decât cel de anul trecut", spune el.

Cea mai mare cerere pentru bilete continuă să vină pentru destinaţiile din Italia, Spania, unde lucrează români, dar şi pentru cele din Franţa sau Anglia. În sezonul de vară compania efectuează zboruri şi spre destinaţii de vacanţă, aşa cum este, de exemplu, Lisabona.

Blue Air a finalizat anul trecut afaceri de 149 mil. euro, în scădere cu 9% faţă de anul anterior, în con­diţiile în care însă a derulat o restructurare în in­tervalul 2010-2011. Blue Air a transportat sub 1,5 mil. pasageri anul trecut, când capacitatea de zbor a fost cu 15% mai mică decât în 2010, potrivit da­te­lor transmise de companie în februarie anul acesta.

În procesul de restructurare pe care l-a de­marat, Blue Air şi-a anulat în 2010 toate zboru­rile pe rute interne şi ulterior a returnat patru avioane companiei de leasing cu care lucra.

Mai mult, procesul de restructurare a presupus şi tăierea din programul de zbor pe timp de iarnă a cur­selor spre Lisabona, Paphos, Torino şi alte destinaţii. În prezent compania efectuează curse cu 9 avioane.

Concurenţa mai mare ca la medicină pentru un post de stewardesă

Blue Air a făcut angajări pentru cinci poziţii libere de însoţitoare de bord. Compania a primit 25 de CV-uri pentru aceste locuri.

"Acesta este un proces natural de înlocuire a unor angajaţi. Unele însoţi­toare de bord intră, de exemplu, în concediu de maternitate şi atunci trebuie să gă­sim pe altci­ne­va."

Grupul de firme Romstrade, con­trolat tot de Nelu Iordache, plă­nuieşte să dezvolte un aeroport în Adunaţii Copăceni (la 22 de kilometri de Bucureşti), aceasta fiind con­tra­oferta la aeroportul Henri Coandă (Otopeni).

În prezent a fost aprobat planul urbanistic zonal, în următoarele luni urmează să fie obţinută şi autorizaţia de construire.