Raiffeisen Bank, HBC Coca-Cola şi Petrom cheltuie milioane de euro pentru responsabilitate socială

Autori: Cristina Roşca , Corina Mirea 03.07.2012

Proiecte de bike-sharing, reducerea consumului de apă în fabricarea produselor de larg consum, reducerea consumului de energie, angajarea oamenilor din comunităţi şi dotarea şcolilor cu calculatoare sunt doar câteva dintre activităţile de responsabilitate socială pe care companii precum Raiffeisen Bank, HBC Coca-Cola, Profi, Mega Image sau Petrom le-au menţionat în rapoartele de activitate CSR obligatorii, pe care Uniunea Europeană le-a reglementat începând cu anul 2011. Potrivit acestui proiect, companiile din statele membre sunt obligate să raporteze impactul pozitiv sau negativ pe care îl au asupra societăţii. Prin urmare, încă de anul trecut, tot mai multe companii investesc o mare parte din profit în acest tip de activităţi.

Costurile totale ale activităţilor de responsabilitate socială demarate în anul 2011 de către acestea se ridică la peste 2,5 milioane de euro, iar estimările pentru acest an sunt chiar mai optimiste.

"I'Velo continuă să fie principalul proiect de mediu al RaiffeisenBank. În primii doi ani de la funcţionare biciletele au fost folosite de peste 550.000 de ori, iar românii care au renunţat la autovehicule în favoarea acestui mijloc de a se deplasa au redus emisiile de dioxid de carbon cu circa 800 de tone. În plus, proiectul a creat peste 70 de locuri de muncă", a declarat Bogdana Diaconu, public affairs officer în cadrul departamentului de comunicare şi relaţii publice al Raiffeisen Bank.Ê

Retailerul belgian Mega Image, prezent pe piaţa locală cu supermarketurile cu acelaşi nume şi cu magazinele de proximitate Shop&Go, va investi în acest an câteva sute de mii de euro în achiziţia a 10 MW de energie eoliană produsă în România. Toate frigiderele din cele 130 de magazine Mega Image vor funcţiona astfel cu evergie verde.

"De acum, energia pe care o vom cumpăra pentru frigiderele noastre - care reprezinta 25% din consumul total de energie al magazinelor - nu va mai avea nici un efect poluant asupra mediului. Pe termen lung, obiectivul nostru este să acoperim întreg necesarul de energie prin energie verde", spune Xavier Piesvaux, director general al Mega Image.

Tot pe reducerea consumului, dar de această dată la apă a mizat şi Coca-Cola HBC. În timpul procesului de fabricare a produselor companiei Coca-Cola HBC, cantitatea de apă folosită pentru un litru de băutură carbogazoasă ajungea în urmă cu aproximativ patru ani la 70 de litri. În prezent, în urma demarării proiectelor de responsabilitate socială, această cantitate a fost redusă cu 50%, iar efectele negative ale procesului de fabricare au fost diminuate semnificativ.

De asemenea, anul trecut, lantul de supermarketuri Profi a derulat în perioada 1 august - 30 octombrie campania socială "Profi te premiază", prin care 100 de scoli au fost dotate cu laboratoare IT moderne, ce constau în câte 15 notebook-uri, un server şi un echipament WI-FI fiecare, iar alte 100 de şcoli au primit câte un videoproiector.