Şeful JW Marriott: Meciurile de fotbal ne-au adus 400 de clienţi la terasă în fiecare seară, dublu faţă de o seară normală

Autor: Mirabela Tiron 03.07.2012

Meciurile din Campionatul European de Fotbal au adus în fiecare seară pe terasa în aer liber a hotelului de cinci stele JW Marriott din Capitală un număr dublu de clienţi faţă de o seară normală şi implicit încasări mai mari.

Aproape 400 de persoane pe seară au vizionat me­ciuri din acest campionat pe terasa hotelului de lux, factura medie de persoană fiind de 50-60 de lei. Altfel spus, JW Marriott a încasat între 4.500 şi 5.400 de euro în fiecare seară în care a avut loc un meci, potrivit estimărilor ZF.

"Se va vedea contribuţia în veniturile din food & beverage, care reprezintă jumătate din veniturile totale ale hotelului", spune Igael Porecky, directorul general al hotelului JW Marriott.

O bere la draft la terasa în aer liber costă 12 lei, iar un caffe latte 16 lei la terasa hotelului.

Hotelul de cinci stele JW Marriott din Capitală operează 402 camere şi 12 săli de evenimente, dar şi restaurantul Cucina, Champions, cafeneaua Vienna Lounge, două baruri şi o terasă pe timp de vară care atrage şi clienţi ce nu sunt cazaţi în hotel.

Restaurantele şi sălile de eve­nimente generează aproape jumătate din încasările anuale ale hotelului, adică puţin peste 10 milioane de euro, potrivit calculelor ZF.

Scădere cu 10%-15% pe segmentul de conferinţe şi evenimente în S1

"Veniturile din food & beverage sunt similare cu cele din cazare, adică circa 50% din încasări vin din fiecare segment. În mod normal la un hotel vin din cazare aproape 70%, iar din mâncare şi băutură 30%, dar la noi este un procent egal datorită numărului mare de săli de conferinţă."

Cu toate acestea, în prima jumătate a anului pe segmentul de evenimente şi conferinţe s-a înregistrat o scădere cu 10%-15% ca volum faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit şefului hotelului. El precizează că acum companiile alocă bugete mai mici pentru evenimente, iar cea mai afectată lună a fost februarie, când s-au înregistrat ninsori abundente, iar clienţii nu au mai putut ajunge în hotel.

JW Marriott a finalizat investiţia de 730.000 de euro în renovarea ballroom-ului Constanţa şi a altor zece săli mici de evenimente.

Proiectul s-a derulat pe parcursul lunii februarie şi în primele două săptămâni din martie. Modernizarea sălilor a cuprins o serie de procese, precum înlocuirea uşilor şi a mochetei, înlocuirea tuturor panourilor de lemn cu tapet, înlocuirea sistemului audio, instalarea de panouri centrale controlate de Ipod şi a sistemului de iluminat.

Lobby-ul trecut pe lista de renovări

Hotelul a început în 2010 renovarea tuturor sălilor de conferinţe şi a spaţiilor publice din hotel. Primul pas a fost renovarea Grand Ballroom şi a zonei publice de la etajul 1, inclusiv Vienna Lounge, iar în 2011 procesul a continuat cu deschiderea restaurantului JW Steakhouse

"Vom renova şi lobby-ul hotelului. Încă nu am stabilit data la care vom începe lucrările. În lobby vrem să avem şi o zonă pentru fumători. Până acum din cauză că nu exista un spaţiu delimitat nu am avut această zonă şi am pierdut o parte din clienţi."

Din 2014 hotelul va demara şi renovarea camerelor, proces care se va derula treptat, pe fiecare etaj.

"În prima parte a anului gradul de ocupare s-a menţinut la nivelul de anul trecut, adică peste 50%", potrivit şefului JW Marriott, care pe motiv de confidenţialitate nu a putut preciza exact valoarea indicatorului grad de ocupare.

O noapte de cazare la JW Marriott, cu rezervare pe booking.com pentru perioada 5-6 iulie costă 662 de lei pentru o cameră dublă deluxe, 1.053 lei pentru o cameră dublă executive, arată datele de pe site-ul internaţional de rezervări booking.com.

Hotelul Marriott, care face parte din lanţul american Marriott Inter­national, este controlat de Societatea Companiilor Hoteliere Grand, la care deţine pachetul majoritar de acţiuni compania austriacă Bau Holding Strabag. Ultimele date disponibile arată că Societatea Companiilor Hoteliere Grand aştepta anul trecut afaceri de 104 milioane de lei (24 mil. euro).

În clădirea hotelului mai activează branduri de lux, printre care Valentino, Louis Vuitton, Alfred Dunhill şi Ermanno Scervino. Recent brandul de lux Escada a deschis un magazin în cadrul complexului The Grand sub franciza creatoarei de modă Romaniţa Iovan. Pe piaţa hotelurilor de cinci stele mai sunt prezente unităţile Radisson Blu de pe Calea Victoriei, Athénée Palace Hilton, Crowne Plaza, Grand Hotel Continental, Howard Johnson, Epoque Hotel şi alte câteva unităţi boutique.