Competence Call Center: Angajăm încă 100 de oameni în Bucureşti şi plănuim să deschidem un nou sediu

Autor: Corina Mirea 03.07.2012

Compania Competence Call Center (CCC), furnizor de servicii de suport care acti­vea­ză pe piaţa locală din anul 2007, va angaja până la sfârşitul acestui an încă 100 de oa­meni pentru centrul din Bucureşti. În urmă­toarele 18 luni, compania spune că are în ve­dere des­chi­derea unui nou sediu pentru piaţa de servicii outsourcing de pe plan local.

"Marile companii din România încep să se familiarizeze cu ceea ce înseamnă serviciile de outsourcing, iar în următorii ani suntem siguri că potenţialul pieţei locale va înregistra o creş­tere vizibilă. Prin urmare, în următorul an şi ju­mătate plănuim să deschidem un al doilea cen­tru de servicii într-unul din oraşele din afara Capitalei", a spus Christian Legat, co-CEO în cadrul Competence Call Center, care are în prezent 400 de angajaţi pe plan local.

De la începutul acestui an, furnizorul de servicii de call-center a început extinderea afa­cerii din România, închiriind un nou etaj al clă­dirii în care se află centrul din Bucureşti. În pri­mele şase luni ale anului 2012 acesta a an­ga­jat circa 70 de oameni pentru un proiect des­tinat unui furnizor de servicii de telecom. Pe plan local, CCC oferă servicii de call-center în nouă limbi străine: germană, engleză, spaniolă, ita­liană, franceză, greacă, bulgară, rusă şi română.

În ceea ce priveşte procesul de recrutare a candidaţilor, Heiner Witte, call center director în cadrul grupului, spune că nivelul de educaţie al celor care vin la interviuri este foarte ridicat şi că abilitatea acestora de a fi foarte buni vorbitori de limbi străine este unul dintre avantajele pieţei din România ce au convins grupul să deschidă centrul din Bucureşti. Cu toate că majoritatea angajaţilor companiei sunt tineri care încă nu şi-au finalizat studiile superioare, Legat spune că pe­rioada medie de retenţie în cadrul subsidiarei de pe plan local este de trei ani, aceasta fiind una dintre cele mai mari la nivel de grup.

Christian Legat: Marile companii din România încep să se familiarizeze cu ceea ce înseamnă serviciile de outsourcing, iar în următorii ani suntem siguri că potenţialul pieţei locale va înregistra o creştere vizibilăÎn timp ce unu din trei candidaţi (circa 33%) pentru posturile vacante scoase la concurs la nivel internaţional de Competence Call Center este recrutat în urma reco­mandărilor interne, 90% din executivii români (traineri sau project manageri) sunt promovaţi intern. Cu toate acestea, experienţa pro­fe­sională în domeniul de call-center nu este un criteriu de selecţie decisiv pentru managerii de resurse umane ai companiei.

"Angajăm deopotrivă persoane cu expe­rienţă, dar şi tineri care nu au mai lucrat în acest domeniu. Atunci când facem recrutări ne uităm în principal la cât de adaptabili sunt ei în raport cu organizaţia, dar şi la atitudinea pe care o au faţă de serviciile pe care noi le oferim clienţilor noştri. Vrem buni comunicatori, oameni care să vină cu soluţii şi care să aducă o notă pozitivă mediului de lucru în care îşi desfăşoară activitatea", a afirmat Witte.

La nivel de grup, Competence Call Center are 4.000 de angajaţi (din 55 de naţionalităţi di­fe­rite) în cele zece subsidiare localizate în şapte ţări, oferind servicii în peste 20 de limbi străine.

Reprezentanţii companiei nu au specificat cifra de afaceri pentru piaţa din România, dar la nivel de grup, spun că 2012 a fost mai profitabil decât anul trecut. Până la finalul acestui an ei se aşteaptă la o cifră de afaceri de aproximativ 80 de milioane de euro.

În ceea ce priveşte viitoare extinderi ale afacerii de pe pieţele internaţionale, Christian Legat spune că demersuri în acest sens au fost făcute deja prin deschiderea unui nou centru în Paris luna trecută. În prezent acesta are 50 de angajaţi, însă până la sfârşitul anului 2012 el se aşteaptă ca numărul lor să crească până la 150 de persoane. De asemenea, Legat a mai precizat că în următoarea perioadă se va lua o decizie cu privire la deschiderea unui al doilea centru în Turcia.

Clienţii ce apelează la serviciile de outsourcing ale Competence Call Center sunt companii din domenii precum telecom, bancar sau asigurări. Printre cei mai mari jucători de pe piaţa de servicii de call- center se numără Genpact, Oracle, Hewlett-Packard, IBM, Wipro, Sykes, Computer Generated Solutions, XL World sau Accenture.

Christian Legat: Marile companii din România încep să se familiarizeze cu ceea ce înseamnă serviciile de outsourcing, iar în următorii ani suntem siguri că potenţialul pieţei locale va înregistra o creştere vizibilă