HP: Piaţa de imprimante este în continuare în criză
"Piaţa de imprimante e în continuare în criză. Anul trecut piaţa totală a scăzut cu 2% faţă de 2010. Segmentul de imprimante cu cerneală a scăzut şi mai puternic, cu 13%", a spus Irinel Ilie. Segmentul de imprimante cu cerneală, care are preţuri mai mici şi pentru echipamente şi pentru consumabile, reprezintă peste 50% din piaţa din România.
Divizia IPG a HP România a avut anul trecut o evoluţie constantă, a spus Irinel Ilie, fără a oferi alte detalii. Întrebată cum se aşteaptă să fie vânzările din al doilea trimestru din acest an, ea a spus că piaţa va înregistra cel mai probabil o scădere, pentru că se vor resimţi efectele condiţiilor meteo nefavorabile din prima parte a anului.
Totuşi, nu toate tendinţele de pe piaţă sunt negative, a precizat Tatiana Diamandopol, IWS Lead Category Manager în cadrul HP România. "Faţă de anul 2010, în 2011 a existat o creştere uşoară a preţului mediu al imprimantelor, deci procentajul clienţilor care au făcut achiziţii orientându-se spre cele mai ieftine produse s-a diminuat."
În aceste condiţii, HP a lansat pe piaţă o nouă gamă de multifuncţionale destinate consumatorilor şi firmelor mici, a cărei principală caracteristică o reprezintă faptul că asigură un volum dublu de imprimare faţă de vechea ofertă, ca urmare a lansării unei noi game de cartuşe de cerneală, cu o capacitate cu aproximativ 80% mai mare. "Cu noua gamă de multifuncţionale clienţii vor imprima un număr dublu de foi la acelaşi cost", a spus Irinel Ilie.
Dublarea numărului de foi imprimate fără a mări preţul este obţinută prin mărirea capacităţii cartuşelor de cerneală cu aproximativ 80% şi prin reducerea preţurilor, a precizat Tatiana Diamandopol. Aceste cartuşe de cerneală sunt compatibile doar cu noua gamă de produse, care este disponibilă din această săptămână pe piaţă şi care va avea ambalaje distincte, pentru a le atrage atenţia clienţilor. "Vrem să le oferim clienţilor motive de a înlocui echipamentele", a spus Diamandopol.
Noua generaţie de multifuncţionale include 5 modele, are preţuri pornind de la 259 de lei şi include funcţii precum posibilitatea de a imprima direct wireless fără a mai fi necesară conectarea într-o reţea. "Intenţia noastră este să vindem şi mai multe cartuşe, este o ofertă către pieţele emergente, care ţine cont de puterea de cumpărare", a precizat Irinel Ilie.
HP a mai testat acest tip de campanii pe alte pieţe, precum Polonia şi Turcia, iar rezultatul a fost o creştere puternică a vânzărilor pentru modelele respective, a spus oficialul HP. "Modelele din această gamă au ajuns la o cotă de 30% din piaţă." În toamnă compania va mai lansa încă 3 modele din această gamă, odată cu începerea sezonului "back to school".
Echipamentele lansate sunt HP Deskjet Ink Advantage 2515 All-in-One, HP Deskjet Ink Advantage 3525 şi 5525 e-All-in-One şi HP Deskjet Ink Advantage 4615 şi 4625 e-All-in-One.