HP: Piaţa de imprimante este în continuare în criză

Autor: Adrian Seceleanu 05.07.2012
Piaţa de soluţii de imprimare din România este în continuare în criză, însă situaţia este mult mai bună decât cea din 2009 sau 2010, a declarat într-o conferinţă de presă Irinel Ilie, country manager al diviziei Imaging and Printing Group (IPG) din cadrul Hewlett Packard (HP) România, cel mai mare jucător de pe această piaţă.
 

"Piaţa de imprimante e în continuare în criză. Anul trecut piaţa totală a scăzut cu 2% faţă de 2010. Segmentul de imprimante cu cerneală a scăzut şi mai puternic, cu 13%", a spus Irinel Ilie. Segmentul de imprimante cu cerneală, care are preţuri mai mici şi pentru echipamente şi pentru consumabile, reprezintă peste 50% din piaţa din România.

 

Divizia IPG a HP România a avut anul trecut o evoluţie constantă, a spus Irinel Ilie, fără a oferi alte detalii. Întrebată cum se aşteaptă să fie vânzările din al doilea trimestru din acest an, ea a spus că piaţa va înregistra cel mai probabil o scădere, pentru că se vor resimţi efectele condiţiilor meteo nefavorabile din prima parte a anului.

 

Totuşi, nu toate tendinţele de pe piaţă sunt negative, a precizat Tatiana Diamandopol, IWS Lead Category Manager în cadrul HP România. "Faţă de anul 2010, în 2011 a existat o creştere uşoară a preţului mediu al imprimantelor, deci procentajul clienţilor care au făcut achiziţii orientându-se spre cele mai ieftine produse s-a diminuat."

 

În aceste condiţii, HP a lansat pe piaţă o nouă gamă de multifuncţionale destinate consumatorilor şi firmelor mici, a cărei principală caracteristică o reprezintă faptul că asigură un volum dublu de imprimare faţă de vechea ofertă, ca urmare a lansării unei noi game de cartuşe de cerneală, cu o capacitate cu aproximativ 80% mai mare. "Cu noua gamă de multifunc­ţionale clienţii vor imprima un număr dublu de foi la acelaşi cost", a spus Irinel Ilie.

 

Dublarea numărului de foi imprimate fără a mări preţul este obţinută prin mărirea capacităţii cartuşelor de cerneală cu aproximativ 80% şi prin reducerea preţurilor, a precizat Tatiana Diamandopol. Aceste cartuşe de cerneală sunt compatibile doar cu noua gamă de produse, care este disponibilă din această săptămână pe piaţă şi care va avea ambalaje distincte, pentru a le atrage atenţia clienţilor. "Vrem să le oferim clienţilor motive de a înlocui echipamentele", a spus Diamandopol.

 

Noua generaţie de multifuncţionale include 5 modele, are preţuri pornind de la 259 de lei şi include funcţii precum posibilitatea de a imprima direct wireless fără a mai fi necesară conectarea într-o reţea. "Intenţia noastră este să vindem şi mai multe cartuşe, este o ofertă către pieţele emergente, care ţine cont de puterea de cumpărare", a precizat Irinel Ilie.

 

HP a mai testat acest tip de campanii pe alte pieţe, precum Polonia şi Turcia, iar rezultatul a fost o creştere puternică a vânzărilor pentru modelele respective, a spus oficialul HP. "Modelele din această gamă au ajuns la o cotă de 30% din piaţă." În toamnă compania va mai lansa încă 3 modele din această gamă, odată cu începerea sezonului "back to school".

 

Echipamentele lansate sunt HP Deskjet Ink Advantage 2515 All-in-One, HP Deskjet Ink Advantage 3525 şi 5525 e-All-in-One şi HP Deskjet Ink Advantage 4615 şi 4625 e-All-in-One.