Suedezii de la Autoliv vor produce volane pentru giganţii BMW şi Volkswagen la Sfântu Gheorghe

Autor: Laurentiu Cotu 08.07.2012

PRODUCĂTORUL de sisteme de siguranţă auto Autoliv România va demara la finalul acestei luni producţia de volane în noua unitate din localitatea Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna.

Pentru început, clienţii fabricii de volane Autoliv din Sfântu Gheorghe vor fi constructorii auto Volkswagen şi BMW.

"S-au făcut deja primele teste şi credem că pe finalul acestei luni vom putem demara producţ ia în fabrica din Sfântu Gheorghe. Aici vor fi produse doar volane, iar pentru început clienţii noştii vor fi Volkswagen şi BMW. Pentru această unitate de producţie au fost recrutaţ i până în prezent 160 de oameni", a declarat pentru pentru ZF Transilvania Ionel Fierbinţ eanu, managing director al Autoliv România.

Campania agresivă de recrutare a Autoliv din acest an se datorează extinderii activităţii companiei pe piaţa locală odată cu achiziţionarea, în primul trimestru, a unei facilităţi de producţ ie în localitatea Sfântu Gheorghe.

Aici compania a anunţat că intenţionează să angajeze peste 600 de oameni (muncitori cu experienţă în cusătorie, în industrie, specialişti în domeniul turnătoriei şi injectării, mecanici şi ingineri de proces, mentenanţă, calitate sau logistică).

De la pantaloni la volane

Noua locaţie Autoliv din Sfântu Gheorghe cuprinde 37.000 mp de teren, din care 12.000 mp construiţi şi a fost achiziţionată de la producă torul de pantaloni LRO, companie controlată de omul de afaceri Keresztes Zoltán.

Conducerea Autoliv nu a oferit informaţii despre valoarea tranzacţiei sau despre bugetul de investiţii din acest an, însă a precizat că în fabrica din Sfântu Gheorghe vor fi produse volane pentru marii producători auto din Europa Centrală şi de Est.

Compania a avut anul trecut un câştig net de circa 161 mil. lei (38 mil. euro) la o cifră de afaceri de peste 1,9 mld. lei (452 mil. euro), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Astfel, afacerile suedezilor în România au crescut anul trecut cu 18% faţă de anul anterior, în timp ce profitul s-a majorat cu 9%.

Mai mult, numărul de angajaţi ai Autoliv a ajuns anul trecut la 3.100 de persoane, faţă de nivelul mediu de 2.798 de salariaţi în anul anterior, arată datele de la Registrul Comerţului.

Planurile suedezilor pentru acest an sunt ambiţioase şi prevăd recrutarea a circa 900 de oameni, astfel că până la finalul lui 2012 numărul angajaţilor Autoliv România ar putea depăşi nivelul de 4.000 de persoane.

Estimări optimiste

"Anul 2011 a fost un an bun pentru afacerile Autoliv România. În ceea ce priveşte primul semestru al acestui an, piaţa a înregistrat o scădere de 10-15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Credem că din luna septembrie lucrurile se vor îndrepta şi preconiză m o evoluţie pozitivă a businessului Autoliv România în acest an", a precizat Fierbinţ eanu.

Autoliv România face parte din grupul suedez Autoliv cu vânzări globale de circa 8,2 mld. dolari şi aproape 48.000 de angajaţi.

Autoliv, prezent pe piaţa locală încă din anul 1997, are puncte de lucru în Braşov, Lugoj, Timişoara şi Sfântu Gheorghe. Autoliv România produce centuri de siguranţă, chingă pentru centuri de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag-uri, module de airbag, arcuri (componente ale centurilor) sau perne pentru airbag-uri.

Autoliv produce în principal pentru pieţele externe, în condiţiile în care ponderea vânzărilor la export ajunge la 80% din totalul cifrei de afaceri a companiei. Printre clienţii Autoliv România se află Opel, Mercedes, BMW, Ford, Skoda, Audi, VW, Citroën, Land Rover, Fiat, Peugeot sau Dacia-Renault.

Grupul automotive suedez Autoliv a deschis prima fabrică din România, care produce centuri de siguranţă şi sisteme pentru airbaguri, în anul 1997 la Braşov, aceasta fiind urmată în anul 2007 de o nouă investiţie de 30 mil. euro în a doua unitate, în Lugoj.

Printre cei mari

Autoliv, unul dintre cei mai mari producă tori de airbaguri şi centuri de siguranţă la nivel global, a avut anul trecut vânzări totale de 8,23 mld. dolari, comparativ cu 7,2 mld. dolari în anul anterior, potrivit raportului financiar al companiei.

Mai mult, profitul net al producătorului suedez de componente auto Autoliv a urcat cu 6% anul trecut, de la 595,5 mil. dolari în 2010 la 627 mil. dolari, susţinut de majorarea vânzărilor.

Autoliv estimează un avans mai lent al vânzărilor în acest an, comparativ cu 2011, în principal datorită declinului producţiei de autovehicule pe piaţa europeană, cea mai importantă pentru companie. Producătorul de componente se aşteaptă la o creştere de 4% a vânzărilor consolidate, faţă de un avans de 15% anul trecut.

Grupul Autoliv are 48.000 de angajaţi în cele 80 de fabrici din 29 de ţări din lume în care este prezent. Grupul suedez produce şi dezvoltă sisteme de siguranţă auto, pe care le vinde producătorilor de autovehicule din lume, Autoliv fiind listată la New York Stock Exchange (NYSE: ALV