PAID a pierdut încă 50.000 de clienţi în iunie

Autor: Ciprian Botea 08.07.2012

Pool-ul de Asigurare împotriva Dezastrelor (PAID), compania care emite poliţele de asigurare obligatorie a locuinţelor, a pierdut aproximativ 50.000 de clienţi pe parcursul lunii iunie şi a ajuns la 424.000 de contracte.

Numărul de poliţe din portofoliul PAID a scăzut constant în ultimul an după ce atinsese un vârf de peste 800.000 de contracte în vara lui 2011, pe fondul competiţiei foarte strânse pe acest segment de piaţă. Mulţi clienţi nu şi-au mai reînnoit poliţele după primul an de contract.

Conform planului iniţial, compa­nia care a fost creată în toamna lui 2009 şi a început să emită poliţe la ju­mă­tatea anului 2010 ar fi trebuit să vân­dă asigurări împotriva cutre­mu­relor, inundaţiilor şi alunecărilor de teren pentru circa opt milioane de locuinţe.

La finalul lui 2010, PAID a pierdut mono­polul asupra asigurărilor de catastrofă după o modificare a legii asigurărilor obligatorii şi a intrat în com­petiţie directă cu ceilalţi asigurători. Anterior modificării legii, proprietarii care aveau o asigurare facultativă trebuia să încheie şi o poliţă obli­gatorie care să acopere riscurile de inundaţii, cutremur şi alunecări de teren în limita a 20.000 de euro.

Asigurarea obligatorie nu era văzută ca o supraasigurare, în con­di­ţiile în care acoperă daunele provocate de calamităţile naturale în limita a 20.000 de euro, restul sumei până la pre­ţul real al locuinţei şi pagubele din alte cauze, cum ar fi incendiile sau ex­ploziile, fiind acoperită de asigurarea facultativă.

O poliţă obligatorie costă 10 sau 20 de euro pe an, în funcţie de materialul de construcţie al locuinţei, având în vedere că acoperă doar trei riscuri, dar după modificarea legii unii asigurători au aruncat pe piaţă cu produse care acoperă mai multe riscuri, dar au un preţ similar.

Asigurătorii au încercat să-şi echi­libreze portofoliile dependente într-o măsură foarte mare de poliţele auto şi au promovat mai agresiv vânzarea de poliţe de locuinţe, care au o daunalitate foarte bună. PAID şi-a bugetat pentru anul acesta subscrieri de 10 milioane de lei, de trei ori mai puţin comparativ cu 2011.