Agenţia Presage lansează două pachete de servicii de comunicare destinate IMM-urilor şi start-up-urilor

Autor: Andreea Mindrila 08.07.2012

Agenţia de comunicare şi relaţii publice Presage a lansat două pachete de servicii de comunicare concepute special pentru start-up-uri şi IMM-uri.

În prezent, 99,7% din totalul întreprinderilor româneşti sunt întreprinderi mici şi mijlocii, care generează două treimi din totalul locurilor de muncă, astfel încât unele agenţii se focusează pe oferirea de servicii destinate acestora.

Cele două pachete, Start Talking şi Plan 180, răspund nevoilor specifice de promovare şi identifică priorităţile de comunicare ale companiilor aflate în dezvoltare, oferind soluţii de comunicare customizate la un preţ de bază fix.

Reprezentanţii agenţiei susţin că în condiţiile bugetelor restrânse din cauza crizei, comunicarea IMM-urilor este aproape inexistentă.

Deşi necesitatea comunicării este recunoscută şi de către autorităţile publice româneşti şi există mai multe programe naţionale şi fonduri europene care asigură finanţări pentru traininguri în marketing şi comunicare, puţine IMM-uri au acces la acestea.

Presage a elaborat cele două pachete de servicii bazându-se pe nevoile specifice de comunicare ale IMM-urilor şi start-up-urilor, care sunt diferite de cele ale marilor companii.

Start Talking este destinat afacerilor start-up şi oferă un plan de comunicare de bază customizat, dezvoltat pe o perioadă de trei luni pentru lansare şi postlansare la preţul lunar net de 1500 lei.

Plan 180 este un instrument destinat IMM-urilor pentru a le ghida în construirea  relaţiilor necesare pentru dezvoltarea business-ului. Serviciile oferite sunt soluţii de o complexitate medie şi mare, dezvoltate pe o perioadă de şase luni, la preţuri care nu depăşesc cuantumul lunar net de 3300 lei.

“Nevoile de comunicare ale IMM-urilor merg dincolo de atragerea de clienţi noi şi de fidelizarea celor existenţi. O bună reputaţie şi un capital de imagine solid reprezintă o investiţie, facilitând accesul la credite bancare, obţinerea de diferite finanţări şi atragerea de investitori”, susţin reprezentanţii Presage.

Importanţa comunicării pentru dezvoltarea afacerilor mici şi mijlocii şi atragerea de finanţări este recunoscută la nivel naţional prin noul proiect de lege privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, menită să implementeze programul UE “Small Business Act”. Aceste reglementări au drept obiectiv dezvoltarea spiritului anteprenorial.

“Noi înşine, Presage, suntem un IMM care a supravieţuit crizei, ne-am dezvoltat, am accesat finanţare bancară, stim că se poate şi vrem să împărtăşim din experienţa noastră. În contextul actual, comunicarea IMM-urilor şi start-up-urilor pare misiune imposibilă pentru mulţi, din cauza percepţiei greşite despre bugetele necesare. Lucrurile nu stau însa aşa. IMM-urile nu au nevoie de bugetele marilor companii pentru a comunica. De aceea am creat aceste pachete de comunicare, adaptate nevoilor lor specifice şi am ales să fim transparenţi total în privinţa tarifelor”, spune Georgiana Gheorghe, managing partner Presage. Tarifele practicate de agentii sunt unul dintre cele mai bine pastrate secrete.

Agenţia Presage a fost înfiinţată în anul 2008 şi oferă servicii de consultanţă în comunicarea strategică, media relations, event management, comunicare B2B, precum şi instrumente de analiză de imagine şi audit media.

Presage a avut anul trecut o cifră de afaceri de 300.000 lei, în scădere cu 22% faţă de 2010 când volumul business-ului a fost de 390.000 lei, însă pentru acest an estimează o creştere de 15%.

Din portofoliul de clienţi al Presage, de la lansare şi până în prezent, fac parte A&D Pharma, Bergenbier România, Fabryo Corporation, Farmexpert DCI, Hotel Epoque, Linde-Oxigen Plus, Romair Consulting, SOS Satele Copiilor, Special Air Services.